
-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره85
-
تعداد مقالات3,395
-
تعداد نویسندگان7,074
-
مقالات پذیرش شده1,331
-
مقالات رد شده2,064
-
درصد پذیرش39.2%
-
درصد عدم پذیرش60.8%
-
زمان پذیرش (روز)62
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران127
-
تعداد مشاهده مقالات3,060,217
بررسی مقایسه ای شیوع اختلال املاء در دانش آموزان دختر و پسرمدارس ابتدایی دوره اول منطقه نصرتآباد
دوره 5، شماره 50، مرداد 1401، صفحات 289 - 309
1- کارشناسی راهنمایی و مشاوره ،دانشگاه فرهنگیان زاهدان ،سیستان و بلوچستان، ایران
2- کاردانی آموزش ابتدایی،دانشگاه آزاد زاهدان،،سیستان و بلوچستان، ایران
3- کارشناسی راهنمایی و مشاوره ،دانشگاه فرهنگیان زاهدان ،سیستان و بلوچستان، ایران
4- کارشناسی راهنمایی و مشاوره ،دانشگاه فرهنگیان زاهدان ،سیستان و بلوچستان، ایران
چکیده :
مهارت های نوشتاری از مهمترین مهارت های آموزش داده شده به دانش آموزان در دوره ابتدایی است و مهمترین ابزار در دوره های ابتدایی برای تمرین و تمرکز بر مهارت نوشتن همانا املاء گرفتن است ، املاء می تواند ضمن تقویت مهارت نوشتاری با بکارگیری حواس پنجگانه برای تقویت حافظه دیداری و شنیداری و... مفید باشد.در این پژوهش به بررسی اختلال املاء در بین دانش آموزان دختر و پسر مدارس مختلط دوره اول منطقه نصرت آباد پرداخته که تعداد 70 نفر از دانش آموزان با روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند ، در این پژوهش نمرات املاء نوبت دوم 35 نفر از دانش آموزان پسر و 35 نفر از دانش آموزان دختر با یکدیگر مقایسه تا میزان اختلال املاء در این دانش آموزان استخراج و با هم مقایسه گردد.یافته های پژوهش نشان داد اختلال املاء در دانش آموزان پسر تفاوت معنی داری با دانش آموزان دختر داشت.
کلمات کلیدی :
- 525
- 16
- 1400/11/19
- 1401/01/14
- 1401/05/23