ورود به صفحه کاربری

karbari2

ثبت نام

ثبت نام

صفر تا صد چاپ کتاب شما

 

 

 

روانشناسی

بررسی مقایسه ای شیوع اختلال املاء در دانش آموزان دختر و پسرمدارس ابتدایی دوره اول منطقه نصرت‌آباد
دوره 5، شماره 50، مرداد 1401، صفحات 289 - 309
نویسندگان : منیره میر* 1، اله داد میر 2، حمیدرضا شیبک 3، علیرضا شیبک 4
1- کارشناسی راهنمایی و مشاوره ،دانشگاه فرهنگیان زاهدان ،سیستان و بلوچستان، ایران
2- کاردانی آموزش ابتدایی،دانشگاه آزاد زاهدان،،سیستان و بلوچستان، ایران
3- کارشناسی راهنمایی و مشاوره ،دانشگاه فرهنگیان زاهدان ،سیستان و بلوچستان، ایران
4- کارشناسی راهنمایی و مشاوره ،دانشگاه فرهنگیان زاهدان ،سیستان و بلوچستان، ایران
چکیده :
مهارت های نوشتاری از مهمترین مهارت های آموزش داده شده به دانش آموزان در دوره ابتدایی است و مهمترین ابزار در دوره های ابتدایی برای تمرین و تمرکز بر مهارت نوشتن همانا املاء گرفتن است ، املاء می تواند ضمن تقویت مهارت نوشتاری با بکارگیری حواس پنجگانه برای تقویت حافظه دیداری و شنیداری و... مفید باشد.در این پژوهش به بررسی اختلال املاء در بین دانش آموزان دختر و پسر مدارس مختلط دوره اول منطقه نصرت آباد پرداخته که تعداد 70 نفر از دانش آموزان با روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند ، در این پژوهش نمرات املاء نوبت دوم 35 نفر از دانش آموزان پسر و 35 نفر از دانش آموزان دختر با یکدیگر مقایسه تا میزان اختلال املاء در این دانش آموزان استخراج و با هم مقایسه گردد.یافته های پژوهش نشان داد اختلال املاء در دانش آموزان پسر تفاوت معنی داری با دانش آموزان دختر داشت.
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !