ورود به صفحه کاربری

karbari2

ثبت نام

ثبت نام

صفر تا صد چاپ کتاب شما

 

 

 

روانشناسی

بررسی رابطه نشاط اجتماعی و مولفه‌های آن با سازگاری اجتماعی دانش آموزان
دوره 5، شماره 51، شهریور 1401، صفحات 234 - 266
نویسندگان : زهرا نورزهی* 1 ، شهناز هراتی 2 ، زینب چغاز گرگیچ 3 ، مریم شیخ حسینی 4

1 کارشناسی آموزش ابتدایی ، دانشگاه آزاد زابل ، سیستان و بلوچستان، ایران

2 کاردانی آموزش ابتدایی دانشگاه آزاد زابل واحد زهک ، سیستان و بلوچستان، ایران

3 کارشناسی علوم تربیتی ،دانشگاه سیستان و بلوچستان، ایران

4 کاردانی آموزش ابتدایی دانشگاه آزاد زابل واحد زهک ، سیستان و بلوچستان، ایران

چکیده :
خلاء شادی و نشاط در جامعه می تواند ریشه بسیاری از مشکلات روحی و روانی من جمله افسردگی و خودکشی و.... گردد، جامعه شاد جامعه پویا و فعالی در همه زمینه های روحی و روانی اقتصادی ، اجتماعی و .... می باشد از طرفی نشاط اجتماعی ریشه ایجاد سازگاری اجتماعی و ایجاد شهروند خوب در جامعه می باشد .ایجاد شهروند خوب در شرایط کنونی زندگی های آپارتمانی و شهری موجب ایجاد باید ها و نباید های زندگی شهری می گردد .در این پژوهش سعی داریم به بررسی رابطه نشاط اجتماعی و مولفه های آن با سازگاری اجتماعی دانش آموزان شهر زهک بپردازیم در شهر زهک از جامعه آماری معین و روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی از 120 نفر از دانش آموزان ابتدایی (دوره دوم )پایه های چهارم و پنجم و ششم با روش نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای چندمرحله‌ای گزینش نموده و مورد بررسی قرار گرفتند فرض اصلی پژوهش بر این بود که نشاط اجتماعی و مولفه‌های آن با سازگاری اجتماعی دانش آموزان ابتدایی دوره دوم شهر زهک رابطه معناداری دارد در این پژوهش برای دریافت اطلاعات نشاط اجتماعی از پرسشنامه نشاط اجتماعی (تمیزی فر و عزیزی مهر، 1396) و برای دریافت اطلاعات سازگاری اجتماعی ازپرسشنامه سازگاری اجتماعی دانش آموزان سینها و سینگ (1993) استفاده شد.
کلمات کلیدی :
سازگاری اجتماعی، نشاط اجتماعی، دانش آموزان ابتدایی، شادی
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !