
-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره85
-
تعداد مقالات3,396
-
تعداد نویسندگان7,077
-
مقالات پذیرش شده1,331
-
مقالات رد شده2,065
-
درصد پذیرش39.19%
-
درصد عدم پذیرش60.81%
-
زمان پذیرش (روز)62
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران127
-
تعداد مشاهده مقالات3,060,578
تأثیر مشاوره گروهی راهحل محور بر میزان ابراز وجود در دانش آموزان دختر دبیرستانی شهرستان مهران
دوره 2، شماره 10، فروردین 1398، صفحات 23 - 30
1-
2-
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف شناسایی تأثیر مشاوره گروهی راهحل محور بر میزان ابراز وجود در دانش آموزان دختر دبیرستانی شهرستان مهران انجام گرفت. روش پژوهش نیمه آزمایشی و بر اساس طرح پیشآزمون- پسآزمون، با گروه گواه بود و جامعه آماری پژوهش عبارت بود از دانش آموزان پسر دبیرستانهای شهرستان مهران که در سال تحصیلی 97-96 مشغول به تحصیل بودند. با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی چندمرحلهای تعداد 30 نفر از دانشآموزان که در پرسشنامه ابراز وجود (قاطعیت) گمبریل و ریچی پایینترین نمرات را کسب کرده بودند انتخاب شده و در دو گروه آزمایش و گواه تقسیم شدند. تحلیل دادهها با استفاده از تحلیل کوواریانس صورت گرفت و نتایج نشان داد که مشاوره گروهی راهحل محور بر ابراز وجود اثر مثبت و معناداری داشت. بر این اساس میتوان گفت مشاوره گروهی راهحل محور می تواند به بهبود سطح ابراز وجود دانش آموزان کمک کند.
کلمات کلیدی :