ورود به صفحه کاربری

karbari2

ثبت نام

ثبت نام

صفر تا صد چاپ کتاب شما

 

 

 

روانشناسی

بررسی رابطه اهمال کاری تحصیلی با اعتیاد به گوشی همراه و نقش واسطه‌گری خودکارآمدی تحصیلی در دانش‌آموزان پسر
دوره 5، شماره 50، مرداد 1401، صفحات 274 - 288
نویسندگان : مهوش عرب زوزنی* 1، علی شیرافکن کوپکن 2
1- دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی، دانشگاه پیام نور، سمنان، ایران
2- استادیار گروه آموزشی روانشناسی، دانشگاه پیام نور، سمنان، ایران
چکیده :
هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه اهمال کاری تحصیلی با اعتیاد به گوشی همراه و نقش واسطه گری خودکارآمدی تحصیلی در دانش آموزان پسر بود. اهمال کاری تحصیلی یکی از مشکلات شایع است که به طور کلی، عملکرد دانش‌آموزان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. روش پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی و جامعه آماری این پژوهش را کلیه دانش‌آموزان پسر متوسطه اول شهر خواف در سال 1399، به تعداد ۷۸۰ تشکیل دادند. نمونه آماری در این پژوهش، بر طبق جدول کرجسی و مورگان (1970) 254 نفر از طریق روش نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده‌ها پرسشنامه اعتیاد به گوشی همراه هونگ یونگ کو، پرسشنامه اهمال کاری تحصیلی سولومون و راثبلوم و پرسشنامه خودکارآمدی تحصیلی پاتریک و همکاران بود. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از نرم افزار PLS استفاده شده است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهد که بین اهمال کاری تحصیلی با اعتیاد به گوشی همراه و نقش واسطه‌گری خودکارآمدی تحصیلی در دانش آموزان پسر ارتباط معنی‌داری وجود دارد.
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !