ورود به صفحه کاربری

karbari2

ثبت نام

ثبت نام

صفر تا صد چاپ کتاب شما

 

 

 

روانشناسی

تأثیر آموزش مجازی و کیفیت آموزشی بر پیشرفت تحصیلی و شکوفایی دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول و دوم شهرستان دامغان
دوره 5، شماره 47، اردیبهشت 1401، صفحات 145 - 136
نویسندگان : حسین تربتی نژاد* 1 ، شقایق موجه 2 ، سید موسی الرضا کاظمی 3

1 دکتر حسین تربتی نژاد،عضو هیئت علمی گروه علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان گلستان،پردیس امام (ره)گرگان

2 دانشجوی کارشناسی ارشد ، رشته برنامه ریزی درسی ، دانشگاه پیام نور سمنان ، واحد دامغان ایران

3 دانشجوی کارشناسی ارشد ، رشته برنامه ریزی درسی ، دانشگاه پیام نور سمنان ، واحد دامغان ایران

چکیده :
هدف از این تحقیق بررسی تأثیرآموزش مجازی و کیفیت آموزشی بر پیشرفت تحصیلی و شکوفایی دانش‌آموزان است. در این تحقیق از روش همبستگی استفاده شده است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول و دوم شهرستان دامغان که به روش آموزش مجازی در این مدارس تدریس می‌گردد. نمونه آماری با توجه به تعداد جامعه آماری برطبق فرمول مورگان به تعداد 100 نفر انتخاب شد. روش نمونه‌گیری در این پژوهش به صورت نمونه‌گیری تصادفی می‌باشد. روش گرداوری اطلاعات در این پژوهش ابتدا به صورت کتابخانه‌ای بوده و در ادامه از روش میدانی توسط پرسشنامه استفاده می‌گردد. به منظور تجزیه و تحلیل داده‌ها از روش استنباطی استفاده می‌گردد. با توجه به اهداف پژوهش و برآورد پارامترها و پیش‌بینی از آزمون‌های آماری ضریب همبستگی پیرسون با استفاده از نرم‌افزار SPSS استفاده شد. یافته‌های تحقیق نشان داده است که آموزش مجازی پیشرفت تحصیلی و شکوفایی دانش‌آموزان تأثیرگذار است و رابطه معناداری بین آن‌ها وجود دارد و کیفیت تحصیلی در فضای آموزشی بر روی پیشرفت تحصیلی و شکوفایی دانش‌آموزان تأثیرگذار است و رابطه معناداری بین آن‌ها وجود دارد. محقق با توجه به یافته‌های تحقیق به این نتیجه رسید که آموزش مجازی می‌تواند نقش مهم و کلیدی را در پیشرفت و شکوفایی دانش‌آموزان ایفا کند و کیفیت تحصیلی در آموزش مجازی نیز همان نقش را در پیشرفت تحصیلی و شکوفایی دانش‌آموزان دارد.
کلمات کلیدی :
آموزش مجازی، کیفیت تحصیلی، پیشرفت تحصیلی، شکوفایی
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !