ورود به صفحه کاربری

karbari2

ثبت نام

ثبت نام

صفر تا صد چاپ کتاب شما

 

 

 

روانشناسی

واکاوی تأثير به كارگیری یادگیری مشارکتی در توسعه تفکر خلاق
دوره 4، شماره 43، دی 1400، صفحات 136 - 124
نویسندگان : عبدالباسط سیدکر و بهنام* 1

1 دانشجوی کارشناسی رشته علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان استان گلستان_ واحد شهید بهشتی گنبد کاووس

چکیده :
خلاقیت عنصری ضروری برای بقای حیات آموزش و پرورش است، و همچنین مهارت‌های تفکر خلاق نیز نقشی پر‌ثمر در تولید و پرورش این عنصر حیات بخش دارد. خلاقیت به عنوان یکی از جنبه‌های مهم یادگیری، یاددهی، تحقیق و توسعه شناخته شده است. بنابراین توسعه منابع انسانی در سال‌های گذشته بر ارتقای توانایی تفکر خلاق تأکید می‌نماید. پژوهش حاضر تلاش نموده است تا به بهره‌گیری از مستندات علمی خبرگان عرصه آموزش، نقش یادگیری مشارکتی را در پرورش تفکر خلاق بیش از بیش جلوه نماید. مطالعه حاضر بر دیدگاه‌های نظری اجتماعی_ فرهنگی تمرکز دارد و پیشنهاد می‌کند که نظریه‌های یادگیری مشارکتی زیربنای آموزش و پرورش است که بر اساس اصول مشخص شده برنامه‌ریزی شده است. هدف نهایی این تحقیق مطالعه ویژگی‌های توسعه مهارت‌های تفکر خلاق هنگام یادگیری علوم بود. با کمک نتایج تحقیق ارائه شده، معلمان می‌توانند در مورد اهمیت رویکرد یاددهی_ یادگیری مشارکتی بحث نموده و تأثیر آن را در توسعه تفکر خلاق نشان دهند.
کلمات کلیدی :
آموزش و پرورش، تفکر خلاق، خلاقیت، یادگیری مشارکتی
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !