ورود به صفحه کاربری

karbari2

ثبت نام

ثبت نام

صفر تا صد چاپ کتاب شما

 

 

 

روانشناسی

اثربخشی کاربست فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا ) در آموزش: مرور نظام مند
دوره 4، شماره 42، آذر 1400، صفحات 229 - 185
نویسندگان : علی فکوری زاده* 1

1 دانشجوی کارشناسی ارشد، گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه بیرجند، بیرجند، ایران.

چکیده :
پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی کاربست فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) در آموزش صورت گرفته‌است. برای دستیابی به این هدف از روش مرور نظام‌مند بهره گرفته شده‌است که بر مبنای جست‌وجوی مقاله‌ها در پایگاه‌های اطلاعاتی، بررسی و تلفیق یافته‌ها صورت گرفت. جامعه آماری مورد مطالعه شامل تمامی مقالات منتشرشده در سال‌های 98-1388 می‌باشد که نمونه بررسی شده پس از بررسی عناوین و محتوای مقاله‌‌ها و حذف مقالات نامرتبط با هدف پژوهش تعداد 48 مقاله می‌باشد. نتایج حاکی از اثربخشی مثبت کاربست فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) در آموزش است؛ لذا پیشنهاد می‌شود معلمان با به‌کارگیری درست و به موقع اشکال مختلف فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) نظیر انواع نرم‌افزارها، اینترنت، چندرسانه‌ای‌ها و غیره عملکرد خود را ارتقا داده و در نهایت باعث بهبود یادگیری در دانش‌آموزان به عنوان هدف آموزش گردد.
کلمات کلیدی :
فناوری اطلاعات و ارتباطات، فاوا، کاربست فناوری اطلاعات و ارتباطات، آموزش، یادگیری
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !