ورود به صفحه کاربری

karbari2

ثبت نام

ثبت نام

صفر تا صد چاپ کتاب شما

 

 

 

روانشناسی

بررسی رابطه روش‌های تربیتی، وضعیت اقتصادی ـ اجتماعی و حمایت اجتماعی با شادکامی دانش‌آموزان دوره متوسطه شهر قم
دوره 4، شماره 39، شهریور 1400، صفحات 198 - 185
نویسندگان : فرزانه اوستان* 1
1- کارشناسی ارشد، گروه روانشناسی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم، قم، ایران -Farzane00stan@gmail.com
چکیده :
مقدمه: دانش‌آموزان قشر عظیمی از افراد فعال در حوزه یادگیری جامعه و خانواده آموزش و پرورش تلقی می‌شوند. لازم است برای رسیدن به هدف‌های تربیتی، به عوامل متعددی چون حمایت اجتماعی و شادکامی آنان توجه شود. هدف این مطالعه بررسی رابطه بین روش‌های تربیتی، وضعیت اقتصادی ـ اجتماعی و حمایت اجتماعی با شادکامی دانش‌آموزان شهر قم بود. مواد و روش‌ها: این مطالعه به روش توصیفی ـ همبستگی با جامعه آماری همه دانش‌آموزان شهر قم و با نمونه آماری 250 نفر از دانش‌آموزان اجرا شد. ابزار جمع‌آوری داده‌ها شامل پرسشنامه روش‌های تربیتی بامریند، وضــعيت اقتصــادي ـ اجتماعی قدرت‌نما، حمایت اجتماعی فیلیپس و شادکامی آکسفورد بودند. یافته‌ها: بین روش‌های تربیتی با شادکامی دانش‌آموزان؛ بین وضعیت اقتصادی ـ اجتماعی با شادکامی دانش‌آموزان و بین حمایت اجتماعی با شادکامی دانش‌آموزان رابطه معناداری وجود دارد. نتیجه‌گیری: ضروری است تا برنامه‌ریزان درسی و آموزشی؛ از ویژگی‌های شخصیتی، فردی، اجتماعی و خانوادگی دانش‌آموزان اطلاعات کافی داشته باشند. فقط از این رهگذر است که میتوان برای دستیابی به اهداف تربیتی، برنامه‌ریزی درستی ارایه کرد.
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !