
-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره85
-
تعداد مقالات3,395
-
تعداد نویسندگان7,074
-
مقالات پذیرش شده1,331
-
مقالات رد شده2,064
-
درصد پذیرش39.2%
-
درصد عدم پذیرش60.8%
-
زمان پذیرش (روز)62
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران127
-
تعداد مشاهده مقالات3,060,179
رابطه نظامهای فعالساز رفتار/ بازداری رفتار با مهارتهای ارتباطی در دانش اموزان دارای اختلال اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی ADHD
دوره 5، شماره 49، تیر 1401، صفحات 200 - 212
1- دانشجوی لیسانس آموزش کودکان استثنائی دانشگاه فرهنگیان نسیبه تهران، ایران
چکیده :
هدف از پژوهش حاضر رابطه نظامهای فعالساز رفتار/ بازداری رفتار با مهارتهای ارتباطی در دانش اموزان دارای اختلال اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی ADHD میباشد. پژوهش حاضر ازنظر هدف بنیادی وازنظر شیوه گردآوری اطلاعات تحقیق توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانشآموزان دورهی متوسطه دوم داری اختلال نارسایی توجه/بیش مراجعهکننده به مراکز مشاوره تحت نظر آموزش و پرورش شهرستان سمنان میباشند که حجم نمونه با تخصیص مناسب بر اساس جدول مورگان 103 نفر برآورد شد. در این پژوهش برای بررسی نظامهای بازداری رفتاری، فعالسازی رفتار از پرسشنامه فعال ساز، بازداری رفتاری(کارور و وایت) و پرسشنامه مهارتهای ارتباطی کوئین دامCSTR استفاده شده است. در این تحقیق بهمنظور تجزیهوتحلیل دادهها از روشهای آماری ضریب همبستگی اسپیرمن و رگرسیون گام به گام استفاده شد. تحلیل دادهها حاکی از وجود رابطه مثبت و معنادار بین متغیر متغیر بازداری، فعالسازی با مهارتهای ارتباطی میباشد. این بدین معنا میباشد که سیستم فعال ساز رفتار مهارتهای بالا ارتباطی را تبیین میکند و سیستم بازداری رفتار با مهارتهای پایین ارتباطی ارتباط دارد.
- 637
- 21
- 1400/08/23
- 1400/11/25
- 1401/04/26