ورود به صفحه کاربری

karbari2

ثبت نام

ثبت نام

صفر تا صد چاپ کتاب شما

 

 

 

روانشناسی

بررسي‌ علل‌ افت‌ تحصیلی ‌دانش‌ آموزان مقطع‌ متوسطه‌ ‌ در درس‌ زبان‌ انگليسي‌ از ديدگاه‌ دبيران‌ شهرستان‌ بویر احمد‌
دوره 4، شماره 37، تیر 1400، صفحات 201 - 197
نویسندگان : ایرج همتی نژاد* 1 ، علی برهان کیش 2

1 کارشناسی زبان انگلیسی،گروه زبان انگلیسی ،دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون

2 کاردانی زبان انگلیسی، گروه زبان انگلیسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون

چکیده :
امروز بدون‌ شك‌ توجه‌ بيشتر به‌ امر تعليم‌ و تربيت‌ مهمترين‌ عامل‌ پيشرفت‌ فرهنگي‌ واجتماعي‌ و اقتصادي‌ جامعه‌ است‌ تعليم‌ و تربيت‌ عهده‌ دار ايجاد زمينه‌ مناسبي‌ جهت‌تسهيل‌ و توسعه‌ استعدادها و توانايي‌هاي‌ افراد است‌. بديهي‌ است‌ اين‌ امر مستلزم‌برنامه‌ريزيهاي‌ وسيع‌، جامع‌ و حساب‌ شده‌ با توجه‌ به‌ اهداف‌ عمومي‌ آموزشي‌ در هرجامعه‌اي‌ خواهد بود. بدون‌ ترديد تاكنون‌ هيچ‌ نظام‌ آموزشي‌ صد درصد به‌ اهداف‌ آموزشي‌ خود نرسيده‌است‌ ولي‌ موفق‌ بودن‌ هر نظام‌ آموزشي‌ به‌ نزديك‌ تر شدن‌ هر چه‌ بيشتر به‌ اهداف‌ تعيين‌ شده‌بستگي‌ دارد و بدين‌ ترتيب‌ هيچ‌ نظام‌ آموزشي‌ را نيز نمي‌توان‌ ناموفق‌ خواند، يكي‌ازآفت‌هاي‌ بزرگ‌ هر نظام‌ آموزشي‌ كه‌ همه‌ ساله‌ به‌ ميزان‌ بسيار زيادي‌ امكانات‌، منابع‌ واستعدادهاي‌ بالقوه‌ انساني‌ و اقتصادي‌ را تلف‌ مي‌كند پديده‌ افت‌ تحصيلي‌است‌. به‌ همين‌دليل‌ است‌ كه‌ يكي‌ از ملاكهاي‌ عدم‌ موفقيت‌ هر نظام‌ آموزشي‌ را ميزان‌ افت‌ تحصيلي‌ در آن‌ مي‌دانند.بنابر دلایل ذکر شده در این مقاله سعی شده است علل افت تحصیلی دانش آموزان در درس زبان انگلیسی از دیدگاه دبیران این درس بررسی شوند و راهکارهای مناسبی ارائه شده است.
کلمات کلیدی :
افت تحصیلی، دانش آموزان، زبان انگلیسی، آموزش و پرورش
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !