ورود به صفحه کاربری

karbari2

ثبت نام

ثبت نام

صفر تا صد چاپ کتاب شما

 

 

 

روانشناسی

موانع آموزش الکترونیک
دوره 4، شماره 38، مرداد 1400، صفحات 82 - 72
نویسندگان : جعفر ابراهیمی* 1 ، سید علی زارعی 2 ، جواد شریفیان 3 ، محمد کریمی 4

1 دکتری فلسفۀ تعلیم و تربیت . استاد دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان

2 دانشجوی کارشناسی پیوسته، گروه علوم تربیتی گرایش آموزش ابتدایی، دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر، اصفهان، ایران

3 دانشجوی کارشناسی پیوسته، گروه علوم تربیتی گرایش آموزش ابتدایی، دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر، اصفهان، ایران

4 دانشجوی کارشناسی پیوسته، گروه علوم تربیتی گرایش آموزش ابتدایی، دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر، اصفهان، ایران

چکیده :
در این پژوهش سعی شده تا به مواردی چند از موانع آموزش الکترونیک پرداخته شود. با شیوع ویروس کرونا، نظام آموزشی کشور به یکباره به سمت و سوی آموزش در بستر فضای مجازی روی آورد. این امر سبب مشغولیت ذهنی و فشار روانی روی فراگیران و والدین آنها جهت فراهم آوری تجهیزات آموزش الکترونیک از یک طرف، و وجود اشکالات زیرساختی متعدد و ضعف علمی منابع انسانی در راستای تحقق بخشیدن به این روش تدریس و هدف های یاددهی ـ یادگیری از طرف دیگر گردید. این معضلات و همچنین موانع دیگر که در ادامه پژوهش به آن می پردازیم؛ باعث بی میلی و بی انگیزگی فراگیران نسبت به یادگیری مطالب و علاوه بر آن نبود میل و علاقه کافی در استفاده از این شیوه آموزشی از طرف معلمان و اساتید (که نتیجه آن کاهش کیفیت و اثر بخشی یادگیری است) گردید؛ ولی آموزش الکترونیک در کنار معایبی که دارد می تواند مکمل آموزش حضوری در نظر گرفته شود؛ پس از این جهت محاسن قابل توجهی نیز دارد. در هر جریان آموزشی، عنصر ارزشیابی نقش کلیدی را در آن دارد.
کلمات کلیدی :
آموزش، الکترونیک، موانع، زیرساخت، نرم افزار، انسانی، مدیریت، امکانات، ارزشیابی ، محاسن، منابع
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !