
-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره85
-
تعداد مقالات3,396
-
تعداد نویسندگان7,077
-
مقالات پذیرش شده1,331
-
مقالات رد شده2,065
-
درصد پذیرش39.19%
-
درصد عدم پذیرش60.81%
-
زمان پذیرش (روز)62
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران127
-
تعداد مشاهده مقالات3,060,576
تحلیل محتوای كتاب درسی ریاضی پایه نهم مبتنی بر الگوی آموزشی خلاقیت پلسک
دوره 3، شماره 28، مهر 99، صفحات 120 - 104
1- دبیر دبیرستان های آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، ایران
2- دانش آموخته کارشناسی روانشناسی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه گیلان، گیلان، ایران
3- دبیر ریاضی، شهرستان بندرترکمن، استان گلستان، ایران
چکیده :
در پژوهش حاضر کتاب ریاضی پایه نهم متوسطه اول بر اساس الگوي خلاقيت پلسک مورد تحلیل قرار گرفت. روش تحقيق در اين پژوهش توصيفي از نوع تحليل محتوا و کاربردي ميباشد. جامعه آماري اين پژوهش شامل یک جلد کتاب درسی ریاضی پایه نهم در سال تحصيلي ۹5-94 است. ابزار اين تحقيق فرم تحليل محتواي محقق ساخته با توجه به الگوي عوامل خلاقيت پلسک ميباشد. براي تحليل محتوا از يک طرح کدگذاري استفاده شده است. نتايج تحقيق نشان داد میزان توجه و درگیری با شاخصهای الگوی خلاقیت پلسک و مقدار ضریب اهمیت هر یک از این شاخصها در كتاب ریاضی پایۀ نهم بسیار كم بوده و محتوای درسی كتاب مذكور بر اصول خلاقیت پلسک منطبق نیست.
کلمات کلیدی :