ورود به صفحه کاربری

karbari2

ثبت نام

ثبت نام

صفر تا صد چاپ کتاب شما

 

 

 

روانشناسی

تاثیر رهبری تحول آفرین بر آفرینندگی معلمان
دوره 3، شماره 27، شهریور 99، صفحات 11 - 1
نویسندگان : لادن سلیمی* 1 ، صابر صالح نژاد بهرستاقی 2 ، آزاده میرچی 3

1 عضو هیات علمی ، استادیار گروه علوم تربیتی ، برنامه ریزی درسی ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری ، ایران

2 کارشناسی ارشد ، گروه علوم تربیتی ، برنامه ریزی درسی ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری ، ایران

3 دانشچوی دکتری ، گروه علوم تربیتی ، برنامه ریزی درسی ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری ، ایران

چکیده :
پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر رهبری تحول آفرین بر آفرینندگی معلمان دوره دوم مقطع متوسطه منطقه پنج شهر تهران انجام شد. روش پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش گرداوری داده¬ها توصیفی-پیمایشی بود. جامعه آماری تحقیق شامل 650 نفر از معلمان دوره دوم مقطع متوسطه منطقه پنج شهر تهران بود که از این میان با استفاده از جدول جسی و مورگان و روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای 242 نفر به عنوان حجم نمونه در نظر گرفته شد. برای گردآوری داده‌ها از پرسشنامه‌های استاندارد آفرینندگی تورنس ( سرمد و همکاران،۱۳۹۰). و رهبری تحول آفرین بس و آولیو (2000) استفاده شد. پس از جمع آوری پرسشنامه ها، بررسی داده¬ها و آزمودن فرضیه¬ها با استفاده از روش مدل سازی معادلات ساختاری و به کمک نرم افزار Smart PLS 2 در دو بخش مدل اندازه گیری و بخش ساختاری انجام پذیرفت. در بخش اول ویژگی های فنی پرسشنامه شامل پایایی، روایی همگرا و روایی واگرا مختص PLS بررسی گردید. در بخش دوم، ضرایب معناداری نرم افزار برای بررسی فرضیه¬های پژوهش مورد استفاده قرار گرفتند. نتایج تحقيق نشان داد، رهبری تحول آفرین و مولفه¬های آن شامل نفوذ آرمانی، انگیزش الهام بخش، برانگیختگی ذهنی و توجه و ملاحضات فردی بر آفرینندگی معلمان دوره دوم مقطع متوسطه منطقه پنج شهر تهران تاثیر دارد.
کلمات کلیدی :
آفرینندگی معلمان، رهبری تحول آفرین، نفوذ آرمانی، ملاحضات فردی
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !