
-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره85
-
تعداد مقالات3,396
-
تعداد نویسندگان7,077
-
مقالات پذیرش شده1,331
-
مقالات رد شده2,065
-
درصد پذیرش39.19%
-
درصد عدم پذیرش60.81%
-
زمان پذیرش (روز)62
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران127
-
تعداد مشاهده مقالات3,060,569
اختلال های یادگیری و عملکرد تحصیلی دانش آموزان
دوره 1، شماره 1، 1397، صفحات 1 - 17
1-
2-
چکیده :
امروزه اصطلاح نارسايي در يادگيري به وسيله روانشناسان و متخصصين تعليم و تربيت مورد استفاده قرار ميگيرد درحالي كه متخصصان پزشكي اختلال يادگيري را ترجيح ميدهند به مشكلات يادگيري نسبت دهند. نارسايي در يادگيري گروه ناهمگوني از كودكان را در بر ميگيرد كه مشكلاتي را در حوزههاي گوناگوني دارند. اين مشكلات اثرات مادامالعمري را براي فرد ايجاد ميكند كه به نظر ميرسد خيلي بيشتر از خواندن، نوشتن و حساب كردن باشد و حوزههايي همچون سلامت، بهداشت رواني، روابط بين شخصي، ادامه تحصيل، امكانات استخدامي و مانند آن را عميقاً تحت تأثير قرار ميدهد. نكته مهمي كه در زمينه اين نارساييها وجود دارد اين است كه اگر به موقع تشخيص داده شود ميتواند موفقيت چشمگيري در زندگي اين افراد ايجاد نمايد و اين مخصوصاً در حال حاضر كه فنآوريهاي جديد ميتواند در حمايت آموزشي و جبراني اين افراد نقش عمدهاي داشته باشد اهميت زيادي دارد. از این رو در تحقیق حاضر، به لحاظ اهمیت موضوع به بررسی اختلال های یادگیری و نقش آن در عملکرد تحصیلی دانش آموزان پرداخته شده است.
کلمات کلیدی :
- 1,576
- 28
- 1397/03/16
- 1397/06/16
- 1397/09/16