ورود به صفحه کاربری

karbari2

ثبت نام

ثبت نام

صفر تا صد چاپ کتاب شما

 

 

 

روانشناسی

بررسی نقش تدریس با رویکرد تمام ساحتی بر بهبود عملکرد آموزشی دانش آموزان دبستانی منطقه 6 اصفهان
دوره 8، شماره 86، مرداد 1404، صفحات 84 - 99
نویسندگان : سید محمد قلمکاریان* 1، نسرین فخاری 2
1- استادیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
2- دانشجوی کارشناسی ارشدرشته روانشناسی تربیتی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
چکیده :
این پژوهش با هدف بررسی نقش تدریس با رویکرد تمام ساحتی بر بهبود عملکرد آموزشی دانش آموزان دبستانی منطقه 6 اصفهان انجام شد. جامعه آماری راکلیه معلمان مقطع دبستان منطقه 6 اصفهان تشکیل داد که طبق آمار بدست آمده از آموزش و پرورش منطقه 6 تعداد آنها 870 نفربود. حجم نمونه براساس جدول مورگان 265 برآورد شد که به روش تصادفی ساده انتخاب شدند. پرسشنامه های مورد استفاده پژوهش شامل پرسشنامه عملکرد آموزشی زندی (1392) و پرسشنامه محقق ساخته رویکرد تمام ساحتی بود که پایایی آن بر اساس آلفای کرونباخ 89/0 برآورد شد و روایی پرسشنامه با تحلیل عاملی تاییدی مطلوب گزارش شد. تجزیه و تحلیل داده ها به روش مدل سازی واز طریق نرم افزار smartpls انجام شد. نتایج پژوهش دال بر این بود که تدریس با رویکرد اعتقادی-دینی بر عملکرد آموزشی دانش آموزان دبستانی منطقه 6 اصفهان تأثیر 19 درصدی داشت. همچنین تأثیر تدریس با رویکرد زیستی- بدنی بر عملکرد آموزشی (16%) تدریس با رویکرد اجتماعی- سیاسی بر عملکرد آموزشی (21%)، تدریس با رویکرد اقتصادی- حرفه ای بر عملکرد آموزشی (17%)، تدریس با رویکرد علمی فناوری بر عملکرد آموزشی (20%) و تدریس با رویکرد زیباشناختی بر عملکرد آموزشی دانش آموزان دبستانی منطقه 6 اصفهان (19%) بود. این رویکرد آموزشی با ارتقاء مهارت های تحصیلی، افزایش انگیزه و بهبود رضایت دانش آموزان، می تواند به ارتقاء کیفیت آموزش و یادگیری در این مقطع تحصیلی کمک کند.
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !