
-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره86
-
تعداد مقالات3,363
-
تعداد نویسندگان7,105
-
مقالات پذیرش شده1,296
-
مقالات رد شده2,067
-
درصد پذیرش38.54%
-
درصد عدم پذیرش61.46%
-
زمان پذیرش (روز)62
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران127
-
تعداد مشاهده مقالات3,087,528
بررسی نقش تدریس با رویکرد تمام ساحتی بر بهبود عملکرد آموزشی دانش آموزان دبستانی منطقه 6 اصفهان
دوره 8، شماره 86، مرداد 1404، صفحات 84 - 99
1- استادیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
2- دانشجوی کارشناسی ارشدرشته روانشناسی تربیتی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
چکیده :
این پژوهش با هدف بررسی نقش تدریس با رویکرد تمام ساحتی بر بهبود عملکرد آموزشی دانش آموزان دبستانی منطقه 6 اصفهان انجام شد. جامعه آماری راکلیه معلمان مقطع دبستان منطقه 6 اصفهان تشکیل داد که طبق آمار بدست آمده از آموزش و پرورش منطقه 6 تعداد آنها 870 نفربود. حجم نمونه براساس جدول مورگان 265 برآورد شد که به روش تصادفی ساده انتخاب شدند. پرسشنامه های مورد استفاده پژوهش شامل پرسشنامه عملکرد آموزشی زندی (1392) و پرسشنامه محقق ساخته رویکرد تمام ساحتی بود که پایایی آن بر اساس آلفای کرونباخ 89/0 برآورد شد و روایی پرسشنامه با تحلیل عاملی تاییدی مطلوب گزارش شد. تجزیه و تحلیل داده ها به روش مدل سازی واز طریق نرم افزار smartpls انجام شد. نتایج پژوهش دال بر این بود که تدریس با رویکرد اعتقادی-دینی بر عملکرد آموزشی دانش آموزان دبستانی منطقه 6 اصفهان تأثیر 19 درصدی داشت. همچنین تأثیر تدریس با رویکرد زیستی- بدنی بر عملکرد آموزشی (16%) تدریس با رویکرد اجتماعی- سیاسی بر عملکرد آموزشی (21%)، تدریس با رویکرد اقتصادی- حرفه ای بر عملکرد آموزشی (17%)، تدریس با رویکرد علمی فناوری بر عملکرد آموزشی (20%) و تدریس با رویکرد زیباشناختی بر عملکرد آموزشی دانش آموزان دبستانی منطقه 6 اصفهان (19%) بود. این رویکرد آموزشی با ارتقاء مهارت های تحصیلی، افزایش انگیزه و بهبود رضایت دانش آموزان، می تواند به ارتقاء کیفیت آموزش و یادگیری در این مقطع تحصیلی کمک کند.
- 13
- 14
- 1403/10/19
- 1404/02/28
- 1404/04/29