
-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره85
-
تعداد مقالات3,396
-
تعداد نویسندگان7,077
-
مقالات پذیرش شده1,331
-
مقالات رد شده2,065
-
درصد پذیرش39.19%
-
درصد عدم پذیرش60.81%
-
زمان پذیرش (روز)62
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران127
-
تعداد مشاهده مقالات3,060,535
چگونه توانستم دانش آموزان پایه دهم (رشته شبکه) را به درس جغرافیا علاقه مند کنم؟
دوره 8، شماره 83، اردیبهشت 1404، صفحات 40 - 47
1- کارشناس ارشد جامعه شناسی دانشگاه شهید باهنر کرمان
2- کارشناس علوم تربیتی دانشگاه شهید باهنر کرمان
3- دانشجوی کارشناسی الهیات دانشگاه فرهنگیان یزد
4- دانشجوی کارشناسی الهیات دانشگاه فرهنگیان یزد
چکیده :
این پژوهش، به موضوع «چگونه توانستم دانش آموزان پایه دهم (رشته شبکه) را به درس جغرافیا علاقه مند کنم؟» می پردازد. طرح پژوهش توصیفی و از نوع تحقیق عملی (اقدام پژوهی) است. یکی از مسائلی که ممکن است در بعضی از کلاس ها در بین دانش آموزان وجود داشته باشد مسئله ی بی علاقگی دانش آموزان نسبت به درس خاصی است. عوامل زیادی می تواند در به وجود آمدن این موضوع نقش داشته باشد. برای جمع آوری اطلاعات از روش های مشاهده و یادداشت برداری وگفت و گو استفاده شده است. به منظور رفع وحل مسئله ایجاد شده از روش های تدریس فعال، تشویق کردن دانش آموزان، استفاده از ابزار ها و امکانات آموزشی مرتبط با درس، از زاویه دیگر به مطالب درسی نگاه کردن و به کاربردن مثال های عینی و کاربردی استفاده شده است. شواهد نشان داد خارج شدن از یکنواختی تدریس و استفاده از روش های نوین تدریس می تواند علاقه و انگیزه دانش آموزان به درس مربوطه را بیشتر کند.
کلمات کلیدی :
- 104
- 27
- 1403/09/04
- 1403/12/20
- 1404/02/30