
-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره85
-
تعداد مقالات3,396
-
تعداد نویسندگان7,077
-
مقالات پذیرش شده1,331
-
مقالات رد شده2,065
-
درصد پذیرش39.19%
-
درصد عدم پذیرش60.81%
-
زمان پذیرش (روز)62
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران127
-
تعداد مشاهده مقالات3,060,634
اثربخشی آموزش ذهن آگاهی بر تاب آوری، خودتنظیمی هیجانی و امید به زندگی دانشجویان
دوره 8، شماره 85، تیر 1404، صفحات 53 - 65
1- کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی مدرس دانشگاه پیام نور
2- کارشناسی ارشد روان شناسی عمومی دانشگاه پیام نور پاکدشت
چکیده :
هدف از پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش ذهن آگاهی بر تاب آوری، خودتنظیمی هیجانی و امید به زندگی دانشجویان متاهل در دانشگاه پاکدشت می باشد. طرح پژوهش حاضر نیمه آزمایشی می باشد و از نظر هدف یک پژوهش کاربردی است. جامعه آماری این پژوهش شامل تمامی دانشجویان متاهل در شهرستان پاکدشت که در سال تحصیلی 1402-1403 مشغول به تحصیل هستند، می باشد که نمونه پژوهش را تعداد 36 نفر از دانشجویان و از طریق نمونه گیری در دسترس تشکیل می دهند. به منظور جمع اوری اطلاعات پژوهش از پرسشنامه تاب آوري کانر و دیویدسون(2003)، پرسشنامه خودتنظیمی هیجانی گراس و جان(2003) و پرسشنامه امید به زندگی اشنایدر و همکاران(1991). همچنین به منظور آموزش در گروه آزمایش از برنامه آموزش ذهن آگاهی بوردیک(2014) استفاده شد. از نرم افزار آماری spss جهت تحلیل فرضیات پژوهش استفاده شد. روش تحلیل کوواریانس تک متغیری و چندمتغیری به منظور سنجش فرضیات پژوهش در نظر گرفته شد و نتایج پژوهش نشان داد که آموزش ذهن آگاهی بر تاب آوری، خودتنظیمی هیجانی و امید به زندگی دانشجویان متاهل تاثیر معناداری دارد.
کلمات کلیدی :
- 364
- 30
- 1403/10/06
- 1403/12/28
- 1404/02/02