ورود به صفحه کاربری

karbari2

ثبت نام

ثبت نام

صفر تا صد چاپ کتاب شما

 

 

 

روانشناسی

توانمندسازی معلمان برای حمایت از کودکان کم شنوا
دوره 8، شماره 86، مرداد 1404، صفحات 67 - 74
نویسندگان : زهرا فیروزه* 1
1- کارشناس علوم تربیتی و آموزگار مدارس
چکیده :
یکی از راه های برقراری ارتباط بشر زبان می باشد و از بدو تولد تا سال های ابتدایی زندگی یک کودک رشد زبان او بستگی به توانایی شنیداری او دارد و هر گونه آسیب یا افت شنیداری او، اثرات قابل توجهی بر رشد شناختی، اجتماعی، به کارگیری زبان و به ویژه عملکرد تحصیلی او خواهد داشت. در بین چهار عمل گوش دادن، سخن گفتن، خواندن و نوشتن، گوش دادن اولین مهارتی بوده که یک کودک فرا می گیرد. کودکان با افت شنوایی انزوا، افسردگی، پرخاشگری، اعتماد به نفس پایین و ناپختگی های اجتماعی زیادی از خود نشان می دهند و وجود این کودکان در خانواده روال عادی زندگی را به شدت تغییر می دهد و هچنین تاثیر به سزایی در رشد اجتماعی و مهارت اولیه ی خواندن آن ها دارد. لذا آموزش به این کودکان با چالش هایی همراه بوده، که ما در این مقاله با بررسی آسیب شنوایی بر رشد اجتماعی، زبان و مهارت خواندن و به دنبال آن ارائه ی راهکارهایی برای معلمان آن ها جهت کاهش چالش های آموزشی و بهبود کیفیت روند آموزشی برای این کودکان هستیم.
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !