
-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره86
-
تعداد مقالات3,363
-
تعداد نویسندگان7,105
-
مقالات پذیرش شده1,296
-
مقالات رد شده2,067
-
درصد پذیرش38.54%
-
درصد عدم پذیرش61.46%
-
زمان پذیرش (روز)62
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران127
-
تعداد مشاهده مقالات3,087,522
توانمندسازی معلمان برای حمایت از کودکان کم شنوا
دوره 8، شماره 86، مرداد 1404، صفحات 67 - 74
1- کارشناس علوم تربیتی و آموزگار مدارس
چکیده :
یکی از راه های برقراری ارتباط بشر زبان می باشد و از بدو تولد تا سال های ابتدایی زندگی یک کودک رشد زبان او بستگی به توانایی شنیداری او دارد و هر گونه آسیب یا افت شنیداری او، اثرات قابل توجهی بر رشد شناختی، اجتماعی، به کارگیری زبان و به ویژه عملکرد تحصیلی او خواهد داشت. در بین چهار عمل گوش دادن، سخن گفتن، خواندن و نوشتن، گوش دادن اولین مهارتی بوده که یک کودک فرا می گیرد. کودکان با افت شنوایی انزوا، افسردگی، پرخاشگری، اعتماد به نفس پایین و ناپختگی های اجتماعی زیادی از خود نشان می دهند و وجود این کودکان در خانواده روال عادی زندگی را به شدت تغییر می دهد و هچنین تاثیر به سزایی در رشد اجتماعی و مهارت اولیه ی خواندن آن ها دارد. لذا آموزش به این کودکان با چالش هایی همراه بوده، که ما در این مقاله با بررسی آسیب شنوایی بر رشد اجتماعی، زبان و مهارت خواندن و به دنبال آن ارائه ی راهکارهایی برای معلمان آن ها جهت کاهش چالش های آموزشی و بهبود کیفیت روند آموزشی برای این کودکان هستیم.
کلمات کلیدی :
- 18
- 12
- 1404/01/30
- 1404/03/03
- 1404/04/08