
-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره85
-
تعداد مقالات3,395
-
تعداد نویسندگان7,074
-
مقالات پذیرش شده1,331
-
مقالات رد شده2,064
-
درصد پذیرش39.2%
-
درصد عدم پذیرش60.8%
-
زمان پذیرش (روز)62
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران127
-
تعداد مشاهده مقالات3,060,256
پیش بینی فریبکاری تحصیلی بر اساس اخلاق تحصیلی، رضایت از تحصیل و خودکارآمدی تحصیلی در دانشجویان پیام نور ثلاث باباجانی
دوره 7، شماره 73، تیر 1403، صفحات 38 - 48
1- کارشناسی ارشد، گروه روانشناسی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
2- استادیار، گروه روانشناسی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
3- استادیار، گروه روانشناسی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
چکیده :
این پژوهش با هدف پیش بینی فریبکاری تحصیلی بر اساس اخلاق تحصیلی، رضایت از تحصیل و خودکارآمدی تحصیلی در دانشجویان پیام نور ثلاث باباجانی طراحی شد. روش انجام پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی دانشجویان دانشگاه پیام نور شهرستان ثلاث باباجانی به تعداد 432 نفر بود که تعداد 210 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای گردآوری دادهها از پرسشنامه فریبکاری تحصیلی فارنسه و همکاران (2011)، اخلاق تحصیلی حسینی نژاد و همکاران (1394)، خودکارآمدی تحصیلی زاژاکوا و همکاران (2005) و رضایت از تحصیل احمدی (2009) استفاده شد. نتایج تحلیل دادهها نشان داد که بین اخلاق تحصیلی و فریبکاری تحصیلی رابطه منفی و معناداری وجود دارد، بین خودکارآمدی تحصیلی و فریبکاری تحصیلی رابطه منفی و معناداری وجود دارد، بین رضایت از تحصیل و فریبکاری تحصیلی رابطه منفی و معناداری وجود دارد، مولفه های اخلاق تحصیلی قدرت پیش بینی فریبکاری تحصیلی را دارند، مولفه های خودکارآمدی تحصیلی قدرت پیش بینی فریبکاری تحصیلی را دارند و مولفه های رضایت از تحصیل قدرت پیش بینی فریبکاری تحصیلی را دارند.
کلمات کلیدی :
- 333
- 20
- 1402/07/16
- 1403/02/01
- 1403/04/31