
-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره85
-
تعداد مقالات3,396
-
تعداد نویسندگان7,077
-
مقالات پذیرش شده1,331
-
مقالات رد شده2,065
-
درصد پذیرش39.19%
-
درصد عدم پذیرش60.81%
-
زمان پذیرش (روز)62
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران127
-
تعداد مشاهده مقالات3,060,434
نقش فناوریهای اطلاعات و ارتباطات در بهبود کیفیت آموزش
دوره 6، شماره 66، آذر 1402، صفحات 15 - 23
نویسندگان : امید رضا سبحانی جانبهان* 1، ابوالفضل آقایی 2، سید جواد جلیلی زاده 3، مهدی ایمانزاده بورنگ 4
1- کارشناسی زبان و ادبیات عرب از دانشگاه پردیس شهید بهشتی مشهد
2- کارشناسی زبان و ادبیات عرب از دانشگاه پردیس شهید بهشتی مشهد
3- کارشناسی زبان و ادبیات عرب از دانشگاه پردیس شهید بهشتی مشهد
4- کارشناسی زبان و ادبیات عرب از دانشگاه پردیس شهید بهشتی مشهد
چکیده :
امروزه در قرن بیستم بعلت افزایش چشمگیر سرعت رشد و پیشرفت تکنولوژی و تولید حجم عظیمی از اطلاعات باید روند و کیفیت آموزش در تمامی مقاطع را بکمک تکنولوژی و روش های جدید بهبود بخشید. بر اســاس یافته های روانشناســی یادگیری، دانش آموزان از طریق دیدن و به کارگیری وســایل مختلف، مطالب درســی را بهتر و راحتتر می آموزند، زیرا وســایل کمک آموزشــی به ســبب فعال کردن حواس مختلف دانش آموزان و آموزش چند حسی ، امر آموزش را واقعی تر، عملی تر و دلپذیرتر می ســازند.فناوریهای اطلاعات و ارتباطات (ICT) نقش بسیار مهمی در بهبود کیفیت آموزش دارند. با استفاده از این فناوریها، میتوان فرایندهای آموزشی را بهبود داده و تجربه یادگیری را بهبود بخشید. برخی از نقشهای مهم فناوریهای اطلاعات و ارتباطات در بهبود کیفیت آموزش به دسترسی به منابع آموزشی، ارتباط و همکاری، تنوع روشهای آموزشی، ارزیابی و بازخورد، توسعه مهارتهای فردی می پردازیم. با استفاده از فناوریهای اطلاعات و ارتباطات در آموزش، میتوان کیفیت آموزش را بهبود بخشید و فرصتهای بیشتری برای یادگیری فعال و مؤثر فراهم کرد. این فناوریها میتوانند به دانشآموزان و معلم کمک های شایانی در امر آموزش کنند. روش تحقیق حاضر توصیفی- تحلیلی اســت. مواد پژوهش شــامل: کلیه منابع (کتابها، مقالات، پایان نامه ها) مرتبط با موضوع مورد بررســی میباشــد.
- 344
- 19
- 1402/06/09
- 1402/08/22
- 1402/10/02