ورود به صفحه کاربری

karbari2

ثبت نام

ثبت نام

صفر تا صد چاپ کتاب شما

 

 

 

روانشناسی

بررسی رابطه نقش سواد رسانه ای و سبک فرزندپروری با آسیب های فضای مجازی در مقطع ابتدایی پایه پنجم دبستان
دوره 4، شماره 41، آبان 1400، صفحات 137 - 129
نویسندگان : فرناز ابهرزنجانی* 1 ، آرزو خردمند 2

1 دکترای تخصصی روانشناسی، عضو هیات علمی و استادیار گروه روانشناسی مؤسسه آموزش عالی اقبال لاهوری، مشهد، ایران

2 کارشناس ارشد آموزش و پرورش: آموزش ابتدایی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد، ایران

چکیده :
هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه نقش سواد رسانه ای و سبک فرزندپروری با آسیب های فضای مجازی در مقطع ابتدایی پایه پنجم دبستان می باشد. جامعه آماری این پژوهش را کلیه والدین دانش آموزان مقطع پنجم دبستان شهرستان شیروان در سال تحصیلی 400-1399 تشکیل داده بودند که تعداد 90 نفر از والدین دانش آموزان مقطع پنجم دبستان با روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. جهت گردآوری اطلاعات از پرسشنامه استاندارد محقق ساخته سواد رسانه ای ( فلسفی، 1393)، 2)پرسشنامه آسیب های فضای مجازی (زندوانیان و همکاران، 1392)، 3)پرسشنامه سبک فرزند پروری(حسین پور،1381) استفاده گردید. روش تحقیق این پژوهش از نوع همبستگي و رگرسيون بود. نتايج حاصل از تجزيه وتحليل داده هاي تحقيق، مبين رابطة معنادار ميان نقش سواد رسانه ای و سبک فرزندپروری با آسیب های فضای مجازی بوده است.
کلمات کلیدی :
سواد رسانه ای، سبک فرزندپروری، آسیب های فضای مجازی، والدین، دانش آموزان
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !