
-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره85
-
تعداد مقالات3,396
-
تعداد نویسندگان7,077
-
مقالات پذیرش شده1,331
-
مقالات رد شده2,065
-
درصد پذیرش39.19%
-
درصد عدم پذیرش60.81%
-
زمان پذیرش (روز)62
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران127
-
تعداد مشاهده مقالات3,060,539
اثربخشی الگوی تدریس جیگ ساو بر خوش بینی و عملکرد تحصیلی درس علوم تجربی دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی شهر سرابله
دوره 6، شماره 63، شهریور 1402، صفحات 52 - 63
1- کارشناس ارشد علوم تربیتی دانشگاه باختر ایلام
2- کارشناس علوم تربیتی
3- عضو هیات علمی و مدیر گروه علوم تربیتی دانشگاه باختر
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف اثر بخشی الگوی تدریس جیگ ساو بر خوش بینی وعمکرد تحصیلی درس علوم دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی شهر سرابله انجام شد. پژوهش حاضر یک تحقیق نیمه تجربی از نوع پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل می باشد. به نحوی که30 نفر از دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی شهر سرابله در دو گروه 15نفر ه به طور تصادفی انتخاب شدند. جامعه آماری دانش آموزان پایه پنجم شهر سرابله به تعداد 250نفر که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی تعداد 30 نتفر در دو گروه کنترل و آزمایش انتخاب گردید ابزار اندازه گیری پرسشنامه خوش بینی اسچنن –موران و همکاران (2013) و عملکرد تحصلی فام و تیلور (1990) و آزمون معلم ساخته استفاده گردید. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون تی و مانکوا و کواریانس استفاده گردید یافته ها نشان می دهد که الگوی تدریس حیگ ساو بر خوش بینی تحصلی دانش آموزان و عملکرد تحصیلی آنان در درس علوم تجربی تاثیر بسزایی دارد به نجوی که دانش آموزانی که با یاد گیری مشارکتی از نوع جیگ ساو آموزش می بینند به مسائلی از قبیل کنترل زمان، بررسی اهداف، ایجاد ارتباط بین مطالب جدید و قبلی و در ک مطلب در سی توجه می کنند و در نتیجه پیشرفت تصیلی بالاتری کسب می کنند.
کلمات کلیدی :
- 390
- 20
- 1402/02/16
- 1402/04/03
- 1402/06/25