
-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره85
-
تعداد مقالات3,396
-
تعداد نویسندگان7,077
-
مقالات پذیرش شده1,331
-
مقالات رد شده2,065
-
درصد پذیرش39.19%
-
درصد عدم پذیرش60.81%
-
زمان پذیرش (روز)62
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران127
-
تعداد مشاهده مقالات3,060,444
چالشها و موانع تربیتدینی در مدارس مقطع ابتدایی شهر مهاباد از منظر معلمان: مطالعه ای به روش پدیدارشناختی
دوره 6، شماره 60، خرداد 1402، صفحات 167 - 182
1- کارشناسی ارشد گروه مشاوره خانواده، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز
2- دانشجوی کارشناسی ارشد گروه روانشناسی تربیتی، دانشگاه پیام نور واحد مهاباد
چکیده :
هدف پژوهش حاضر، چالشها و موانع تربیتدینی در مدارس مقطع ابتدایی از منظر معلمان شهر مهاباد بود. نوع این پژوهش، کیفی و روش آن، پدیدار شناسی است. جامعه آماری این پژوهش، معلمان مقطع ابتدای شهر مهاباد در نیمه اول سال تحصیلی 1401-1402 بود. بر اساس دو روش نمونهگیری هدفمند و گلوله برفی، افراد شرکت کنندۀ در این مطالعه انتخاب شدند. از ابزار مصاحبه نیمه ساختار یافته برای گردآوری دادهها اســتفاده شد. بر این اساس، نمونه گیری با انتخاب اولین شرکت کننده شروع و تا انتخاب آخرین نفر از ده شرکت کننده که اشباع دادهها صورت گرفت، ادامه یافت. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات، از روش اسمیت و همکاران که حاوی سه نوع مضامین اصلی، مضامین فرعی و خوشه بندی مضامین میباشد، استفاده شد. نتایج حاصل از یافتههای مصاحبه در باب چالشها و موانع روشهای تربیتدینی از دیدگاه معلمان در چهار خوشه، نتایج حاصل از یافتههای مصاحبه در باب چالشها و موانع محیط یادگیری تربیت دینی از دیدگاه معلمان در سه خوشه، نتایج حاصل از یافتههای مصاحبه در باب چالشها و موانع نقش مربی در تربیت دینی از دیدگاه معلمان در چهار خوشه و در نهایت نتایج حاصل از یافته¬های مصاحبه در باب چالشها و موانع مشارکتی والدین در تربیت دینی از دیدگاه معلمان در سه خوشه، طبقهبندی شد.
کلمات کلیدی :
- 470
- 25
- 1402/01/05
- 1402/02/04
- 1402/03/28