
-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره85
-
تعداد مقالات3,396
-
تعداد نویسندگان7,077
-
مقالات پذیرش شده1,331
-
مقالات رد شده2,065
-
درصد پذیرش39.19%
-
درصد عدم پذیرش60.81%
-
زمان پذیرش (روز)62
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران127
-
تعداد مشاهده مقالات3,060,878
نقش میانجیگری کمال گرایی مثبت و منفی و ارزیابی شکست در عملکرد بین پیشرفت تحصیلی و عزت نفس دانش آموزان دختر 13-16سال
دوره 5، شماره 54، آذر 1401، صفحات 159 - -1171
1- دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، واحد قوچان، دانشگاه آزاد اسلامی، قوچان ، ایران
2- دانشیار گروه روانشناسی، واحد قوچان، دانشگاه آزاد اسلامی، قوچان ، ایران
چکیده :
هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی برازش مدل پیشرفت تحصیلی دانش آموزان بر اساس عزت نفس با نقش میانجی کمال گرایی مثبت و منفی و ارزیابی شکست در عملکرد دانش آموزان دختر 13-16سال بوده است. روش: جامعه آماری این پژوهش شامل جامعه آماری پژوهش شامل تمام دانش آموزان دختر 13-16 سال مدارس شهرستان درگز در سال تحصیلی 1400-1401 بود. نمونه گیری تصادفی خوشه ای و شامل 300 دانش آموز تشکیل دادند. ابزار اندازه گیری در این پژوهش شامل محاسبه معدل سال تحصیلی 1400-1401 برای سنجش پیشرفت تحصیلی، استفاده از پرسشنامه عزت نفس دانش آموزان60 سوالی پپ و همکاران)، پرسشنامه کمال گرایی مثبت و منفی تریShort. داده ها با استفاده از نرم افزار آمار25 Spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. مدل یابی معادلات ساختاری جهت تحلیل داده ها استفاده گردید.یافته ها: مدل پیشنهاد شده از طریق مدل یابی معادلات ساختاری بررسی شد. مدل ساختاری تحقیق دارای برازش بود. نتیجه گیری: نتایج حاکی از آن بود کمال گرایی مثبت و منفی و ارزیابی شکست در عملکرد بین پیشرفت تحصیلی و عزت نفس دانش آموزان دختر 13-16 سال، نقش میانجیگری دارد. پیشنهاد می شود این پژوهش بر روی جمعیت های دیگر اجرا شود.
کلمات کلیدی :
- 408
- 16
- 1401/02/25
- 1401/07/12
- 1401/09/30