ورود به صفحه کاربری

karbari2

ثبت نام

ثبت نام

صفر تا صد چاپ کتاب شما

 

 

 

روانشناسی

بررسی دانش آموزان دیر آموز و شیوه های آموزش و یاددهی به آنها
دوره 6، شماره 58، فروردین 1402، صفحات 63 - 77
نویسندگان : زهرا خزائی علی آباد* 1 ، مهرناز پاشا زانوس 2 ، سیده زهرا خامسی 3 ، فاطمه امیری گنگری 4

1 لیسانس علوم تربیتی دانشگاه سراسری گیلان

2 لیسانس علوم تربیتی گرایش آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان مازندران مرکز آمل

3 لیسانس علوم تربیتی گرایش آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان مازندران مرکز آمل

4 لیسانس علوم تربیتی گرایش آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان مازندران مرکز آمل

چکیده :
بعضی از دانش آموزان با مشکلی به اسم دیرآموزی دست و پنجه نرم می کنند. این دانش آموزان توانایی یادگیری مهارت های مختلف درسی و تحصیلی را دارا می باشد اما از لحاظ ژرفای یادگیری نسبت به متوسط همسالان خود کمتر است. یکی از بزرگتری مشکلاتی که معلّمان درگیر آن هستند شیوه رفتار با دانش آموزان دیرآموز است. این مسأله که معلّمان از عهده آموزش به دانش آموزان دیرآموز برآیند و بتوانند مطالب درسی را به آنها آموزش دهند تکلیفی چالش برانگیز است.برخی معلمان تلاش می کنند تا از طریق وادار کردن این دانش آموزان به روش های منفی یا تنبیه به نتیجه مورد نظرشان برسند. تصور بر این است که دانش آموزان دیرآموز، دانش آموزان ضعیفی هستند و باید به اجبار به مدرسه فرستاده شوند اما این راه حل مناسبی نیست. یکی از پیامدهای این اقدام، هموار کردن مسیر برای اخراج دانش آموز از مدرسه و ایجاد نقطه ای تاریک در زندگی وی به عنوان یک دانش آموز قربانی است. اگر معلمان فرصت مناسب مطالعه و تفکر در زمینه فعالیت با این دانش آموزان را بیابند به راه حل مناسبی می رسند و از عهده آموزش و پرورش آنها برمی آیند. مقاله که از نوع کیفی مروری هست و با هدف بررسی دانش آموزان دیر آموز صورت گرفته است که حاصل تجزیه ، تحلیل ، بررسی و نتیجه گیری با توجه به کتب، مقالات، و دیگر منابع مکتوب معتبر می باشد.
کلمات کلیدی :
دیرآموزی، راهبرد های آموزشی، چالش های آموزشی
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !