ورود به صفحه کاربری

karbari2

ثبت نام

ثبت نام

صفر تا صد چاپ کتاب شما

 

 

 

روانشناسی

بررسی تاثیر تیپ‌های شخصیتی معلمان در مدیریت استرس دانش‌ آموزان ابتدایی شهرستان سقز در سال تحصیلی1401-1400
دوره 5، شماره 57، اسفند 1401، صفحات 111 - 121
نویسندگان : جلال مولایی 1 ، جمال مولایی* 2 ، وریا نوروزی 3

1 دانشجوی کارشناسی ارشد پیش¬دبستانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سقز

2 دانشجوی کارشناسی ارشد پیش¬دبستانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سقز

3 دانشجوی دکتری برنامه ریزی درسی و استاد مدعو دانشگاه آزاد اسلامی واحد سقز

چکیده :
این پژوهش با هدف «بررسی تاثیر تیپ‌های شخصیتی معلمان در مدریت استرس دانش‌آموزان ابتدایی شهرستان سقز در سال تحصیلی1401-1400» انجام شده است. که از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت گردآوری اطلاعات توصیفی- پیمایشی می‌باشد. جامعه آماری آن معلمان و دانش‌آموزان مداس شهرستان سقز می‌باشد که تعداد 301 نفر معلم و 346 نفر دانش‌آموزان بصورت تصادفی با استفاده از فرمول کوکران به عنوان نمونه برای مطالعه انتخاب شدند. برای بررسی هدف تحقیق فرضیه‌هایی طرح گردید و برای بررسی فرضیه‌های پرسشنامه‌هایی حول محور آنها (پرسشنامه تیپ شخصیتی معلمان، پرسشنامه مدیریت استرس دانش‌آموزان) تهیه و تدوین و در بین نمونه آماری توزیع گشت. داده‌های حاصل از پرسشنامه پس از تلخیص بوسیله آزمون رگرسیون خطی چندگانه با استفاده از نرم‌افزار SPSS تجزیه و تحلیل گشت. نتایج حاصل از تحلیل آماری نشان داد که تیپ شخصیتی معلمان بر مدیریت استرس دانش‌آموزان تاثیر مثبت و معنی‌داری دارد.
کلمات کلیدی :
تیپ شخصیتی، مدیریت استرس، شخصیتی برون‌گرا، شخصیت درون‌گرا، دانش‌آموزان
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !