
-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره85
-
تعداد مقالات3,396
-
تعداد نویسندگان7,077
-
مقالات پذیرش شده1,331
-
مقالات رد شده2,065
-
درصد پذیرش39.19%
-
درصد عدم پذیرش60.81%
-
زمان پذیرش (روز)62
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران127
-
تعداد مشاهده مقالات3,061,653
بررسی تاثیر تیپهای شخصیتی معلمان در مدیریت استرس دانش آموزان ابتدایی شهرستان سقز در سال تحصیلی1401-1400
دوره 5، شماره 57، اسفند 1401، صفحات 111 - 121
1- دانشجوی کارشناسی ارشد پیش¬دبستانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سقز
2- دانشجوی کارشناسی ارشد پیش¬دبستانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سقز
3- دانشجوی دکتری برنامه ریزی درسی و استاد مدعو دانشگاه آزاد اسلامی واحد سقز
چکیده :
این پژوهش با هدف «بررسی تاثیر تیپهای شخصیتی معلمان در مدریت استرس دانشآموزان ابتدایی شهرستان سقز در سال تحصیلی1401-1400» انجام شده است. که از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت گردآوری اطلاعات توصیفی- پیمایشی میباشد. جامعه آماری آن معلمان و دانشآموزان مداس شهرستان سقز میباشد که تعداد 301 نفر معلم و 346 نفر دانشآموزان بصورت تصادفی با استفاده از فرمول کوکران به عنوان نمونه برای مطالعه انتخاب شدند. برای بررسی هدف تحقیق فرضیههایی طرح گردید و برای بررسی فرضیههای پرسشنامههایی حول محور آنها (پرسشنامه تیپ شخصیتی معلمان، پرسشنامه مدیریت استرس دانشآموزان) تهیه و تدوین و در بین نمونه آماری توزیع گشت. دادههای حاصل از پرسشنامه پس از تلخیص بوسیله آزمون رگرسیون خطی چندگانه با استفاده از نرمافزار SPSS تجزیه و تحلیل گشت. نتایج حاصل از تحلیل آماری نشان داد که تیپ شخصیتی معلمان بر مدیریت استرس دانشآموزان تاثیر مثبت و معنیداری دارد.
کلمات کلیدی :
- 707
- 20
- 1401/07/07
- 1401/10/03
- 1401/12/19