
-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره85
-
تعداد مقالات3,396
-
تعداد نویسندگان7,077
-
مقالات پذیرش شده1,331
-
مقالات رد شده2,065
-
درصد پذیرش39.19%
-
درصد عدم پذیرش60.81%
-
زمان پذیرش (روز)62
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران127
-
تعداد مشاهده مقالات3,060,878
بررسی رابطه بین هوش سازمانی با مدیریت مبتنی بر ارزش بین معلمان دوره ابتدایی شهرستان بادرود
دوره 6، شماره 59، اردیبهشت 1402، صفحات 42 - 59
1- دانش آموخته کارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی دانشگاه پیام نور سمیرم
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین هوش سازمانی با مدیریت مبتنی بر ارزش بین معلمان دوره ابتدایی شهرستان بادرود انجام شد. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری کلیه معلمان دوره ابتدایی شهرستان بادرود به تعداد 100 نفر بودند. گروه نمونه طبق فرمول کوکران شامل 79 نفر بود که به صورت تصادفی ساده انتخاب و مورد بررسی قرار گرفتند. ابزار اندازه گیری اطلاعات شامل پرسشنامه استاندارد هوش سازمانی کارل آلبرخت (2002) و مدیریت مبتنی بر ارزش محقق ساخته بود. داده های بدست آمده از گروه نمونه در دو بخش توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج آزمون ضریب همبستگی نشان داد که این آزمون با سطح معنی داری 262/0p=، رابطه مثبت و معنی دار، بین هوش سازمانی و مدیریت مبتنی بر ارزش در بین معلمان دوره ابتدایی شهرستان بادرود مشاهده شده است، بنابراین فرضیه اصلی پژوهش تائید می¬گردد (05/0>p). نتایج آزمون t تک متغیره نشان داد که در این مطالعه هوش سازمانی و ابعاد آن از میانگین استاندارد بالاتر بوده و بین هوش سازمانی و ابعاد آن در معلمان دوره ابتدایی شهرستان بادرود با میانگین استاندارد 3 تفاوت معنی داری وجود دارد(05/0>p). همچنین در این مطالعه مدیریت مبتنی بر ارزش و ابعاد آن از میانگین استاندارد بالاتر بوده و بین مدیریت مبتنی بر ارزش و ابعاد آن در معلمان دوره ابتدایی شهرستان بادرود با میانگین استاندارد 3 تفاوت معنی داری وجود دارد (05/0>p).
کلمات کلیدی :
- 438
- 23
- 1401/06/20
- 1401/11/16
- 1402/02/20