ورود به صفحه کاربری

karbari2

ثبت نام

ثبت نام

صفر تا صد چاپ کتاب شما

 

 

 

روانشناسی

تأثير رويكرد قصه درماني در بهبود عزت نفس دانش آموزان پایه ششم ابتدایی شهرستان رامهرمز در سال تحصیلی 1396-1395
دوره 1، شماره 4، مهر 1397، صفحات 57 - 74
نویسندگان : جهانبخش اورک 1 ، فروزان محمودی گمیک* 2

1

2

چکیده :
هدف اصلي این پژوهش بررسی تأثير رويكرد قصه درماني در بهبود عزت نفس دانش آموزان پایه ششم ابتدایی شهرستان رامهرمز در سال تحصیلی 1396-1395 است. روش تحقیق آزمایش از نوع پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماري اين پژوهش شامل کلیه دانش آموزان پسر و دختر کانون تربیتی شهرستان رامهرمز که در فعالیت ‌‌‌های تابستانی شرکت نموده که 60 نفر بودند و نمونه پژوهش شامل 30 نفر از دانش آموز (15 نفر گروه آزمایش و 15 نفرگروه کنترل) ششم ابتدایی شهرستان رامهرمز بود كه به روش نمونه گیری تصادفي ساده انتخاب شدند. در اين پژوهش از پرسشنامه عزت نفس کودکان پپ(1989) استفاده شد. و تجزيه و تحليل داده‌‌ها با نرم افزارSPSS ویرایش 23 صورت گرفت، در این پژوهش از روش آماری کلموگراف اسمیرنوف، آزمون لوین و تحلیل کواریانس استفاده شد. نتايج به دست آمده نشان داد كه مقدار تأثیر متغیر مستقل اجرای قصه‌گویی پس از خارج کردن تأثیر پیش آزمون(77/46 f =) است که در سطح 05/0 P< معنادار و قصه‌گویی بر افزایش عزت نفس موثر است.
کلمات کلیدی :
قصه درمانی، عزت نفس.دانش آموزان
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !