ورود به صفحه کاربری

karbari2

ثبت نام

ثبت نام

صفر تا صد چاپ کتاب شما

 

 

 

روانشناسی

بررسی تأثیر استفاده از فناوری های ارتباطی بر سواد رسانه ای در هنرستان های ناحیه یک شهر اصفهان
دوره 6، شماره 62، مرداد 1402، صفحات 47 - 56
نویسندگان : عادل حلاج دهقانی* 1 ، رحیم کریمی 2

1 استادیار گروه علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار ایران

2 دانشجوی کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد الکترونیک تهران ایران

چکیده :
هدف از انجام این پژوهش بررسی تأثیر استفاده از فناوری های ارتباطی بر سواد رسانه ای در هنرستان های ناحیه یک شهر اصفهان بود. مطالعه حاضر از لحاظ دسته‌بنديِ پژوهش‌هايِ توصيفي، از نوع پیمایشی به‌شمار مي‌آيد. جامعه آماری این پژوهش نیز شامل هنرآموزان و دبیران هنرستان های ناحیه ۱ شهر اصفهان است، که تعداد کل آنان 256 نفر است. وضعیت این هنرستانها قبل و بعد از به کارگیری فاوا از دیدگاه دانش‌آموزان و معلمان بررسی شده است. با استفاده از روش نمونه‌گیری طبقه بندی شده و براساس فرمول کوکران و سپس اعمال فرمول تصحیح، 91 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند درنهایت، با استفاده از جدول اعداد تصادفی، نمونه آماری، انتخاب و پرسشنامه در میان آنان توزیع شده است. داده‌های مورد نیاز پژوهش به دو روش مطالعات کتابخانه‌ای و تحقیقات میدانی گردآوری شدند. . نتایج نشان داد شدت اثر استفاده از فناوری های ارتباطی بر سواد رسانه ای 581/0 محاسبه ‌شده است و آماره احتمال آزمون نیز 086/8 به‌دست‌آمده است که بزرگ‌تر از مقدار بحرانی t در سطح خطای 5% یعنی 96/1 بوده و نشان می‌دهد تأثیر مشاهده‌شده معنادار است. مقدار معناداری نیز برابر 000/0 محاسبه شده است که از سطح خطای 05/0 کوچکتر بوده و نشان از معناداری است. بنابراین با اطمینان 95% استفاده از فناوری های ارتباطی بر سواد رسانه ای در هنرستان های ناحیه یک شهر اصفهان تاثیر معناداری دارد.
کلمات کلیدی :
فناوری‌ های ارتباطی، سواد رسانه‌ای، هنرستان، اصفهان
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !