
-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره85
-
تعداد مقالات3,395
-
تعداد نویسندگان7,074
-
مقالات پذیرش شده1,331
-
مقالات رد شده2,064
-
درصد پذیرش39.2%
-
درصد عدم پذیرش60.8%
-
زمان پذیرش (روز)62
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران127
-
تعداد مشاهده مقالات3,060,268
بررسی تأثیر استفاده از فناوری های ارتباطی بر سواد رسانه ای در هنرستان های ناحیه یک شهر اصفهان
دوره 6، شماره 62، مرداد 1402، صفحات 47 - 56
1- استادیار گروه علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار ایران
2- دانشجوی کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد الکترونیک تهران ایران
چکیده :
هدف از انجام این پژوهش بررسی تأثیر استفاده از فناوری های ارتباطی بر سواد رسانه ای در هنرستان های ناحیه یک شهر اصفهان بود. مطالعه حاضر از لحاظ دستهبنديِ پژوهشهايِ توصيفي، از نوع پیمایشی بهشمار ميآيد. جامعه آماری این پژوهش نیز شامل هنرآموزان و دبیران هنرستان های ناحیه ۱ شهر اصفهان است، که تعداد کل آنان 256 نفر است. وضعیت این هنرستانها قبل و بعد از به کارگیری فاوا از دیدگاه دانشآموزان و معلمان بررسی شده است. با استفاده از روش نمونهگیری طبقه بندی شده و براساس فرمول کوکران و سپس اعمال فرمول تصحیح، 91 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند درنهایت، با استفاده از جدول اعداد تصادفی، نمونه آماری، انتخاب و پرسشنامه در میان آنان توزیع شده است. دادههای مورد نیاز پژوهش به دو روش مطالعات کتابخانهای و تحقیقات میدانی گردآوری شدند. . نتایج نشان داد شدت اثر استفاده از فناوری های ارتباطی بر سواد رسانه ای 581/0 محاسبه شده است و آماره احتمال آزمون نیز 086/8 بهدستآمده است که بزرگتر از مقدار بحرانی t در سطح خطای 5% یعنی 96/1 بوده و نشان میدهد تأثیر مشاهدهشده معنادار است. مقدار معناداری نیز برابر 000/0 محاسبه شده است که از سطح خطای 05/0 کوچکتر بوده و نشان از معناداری است. بنابراین با اطمینان 95% استفاده از فناوری های ارتباطی بر سواد رسانه ای در هنرستان های ناحیه یک شهر اصفهان تاثیر معناداری دارد.
کلمات کلیدی :
- 438
- 16
- 1401/11/24
- 1402/02/09
- 1402/05/25