
-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره85
-
تعداد مقالات3,396
-
تعداد نویسندگان7,077
-
مقالات پذیرش شده1,331
-
مقالات رد شده2,065
-
درصد پذیرش39.19%
-
درصد عدم پذیرش60.81%
-
زمان پذیرش (روز)62
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران127
-
تعداد مشاهده مقالات3,060,991
نقش توانمندسازی در پیشبینی دو بعد حیاتی عملکردشغلی (وظیفهای و زمینهای) معلمان
آموزش و پرورش مشهد
دوره 5، شماره 55، دی 1401، صفحات 128 - 139
1- کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، دبیر آموزش و پرورش شهر مشهد
2- استادیار گروه مدیریت، موسسه آموزش عالی حکمت رضوی، مشهد، ایران.
3- عضو هیئت علمی موسسه آموزش عالی حکمت رضوی
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف نقش توانمندسازی در پیشبینی ابعاد عملکرد شغلی معلمان ناحیه 7 آموزش و پرورش مشهد انجام شد. پژوهش حاضر توصیفی و در روش اجرا از نوع همبستگی بود. برای نیل به هدف مورد نظر تعداد 370 معلم ناحیه 7 آموزش و پرورش مشهد در سال تحصیلی 1401-1400 طبق جدول مورگان (از میان 2800 معلم ناحیه 7 مشهد) با روش نمونهگیری خوشهای چند مرحلهای، انتخاب شدند. دادههای پژوهش از طریق 2 ابزار استاندارد، پرسشنامه توانمندسازی کارکنان حسنزاده، رجاییپور و نوری (1392) و پرسشنامه عملکرد شغلی (زمینهای و وظیفهای) توسط صفا، رضائی و آذرنژاد (1398) گردآوری شد و با استفاده از نرم افزارآماریSPSS به بررسی فرضیات پژوهش پرداخته شد. در پژوهش حاضر به منظور دستیابی به نتایج دقیق و روشن، مؤلفه عملکرد شغلی معلمان به دو بعد عملکرد وظیفهای و زمینهای تقسیم شد. نتایج حاصل از ضریب همبستگی پیرسون نشان داد که میان توانمندسازی معلمان با عملکرد وظیفهای و زمینهای آنان رابطه مثبت و قوی وجود دارد که در این میان بین توانمندسازی با عملکرد وظیفهای با ضریب همبستگی 81/0 رابطه قویتری وجود دارد. همچنین نتایج حاصل از رگرسیون دومتغیره نشان داد که مؤلفه توانمندسازی توانایی بالایی در پیشبینی عملکرد شغلی معلمان را دارا است.
کلمات کلیدی :
- 571
- 21
- 1401/02/29
- 1401/05/17
- 1401/10/29