
بررسی اثربخشی آموزش جمعی بر اساس بازسازی شناختی در افزایش صمیمیت اجتماعی دانش آموزان
دوره 6، شماره 63، شهریور 1402، صفحات 239 - 253
1 کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، دانشگاه غیرانتفاعی امین فولادشهر
2 کارشناسی ارشد روانشناسی مثبت گرا، دانشگاه قرآن و حدیث واحد تهران
3 کارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس
4 کارشناسی ارشد فلسفه اسلامی، دانشگاه دولتی قم
چکیده :
صمیمیت اجتماعی به معنای انجام فعالیتها و تجربههای لذت بخش مشترک افراد با یکدیگر است و توانايي برقراري روابط صميمانه با ديگران يكي از عوامل كليدي در بهزيستي روانی افراد محسوب می شود. این پژوهش با هدف بررسی اثربخشی آموزش جمعی بر اساس بازسازی شناختی در افزایش صمیمیت اجتماعی دانش آموزان و به روش توصیفی و از نوع کتابخانه ای انجام شده است. یافته ها نشان می دهد آموزش جمعی یکی از رویکردهای نوین در فرآیند یاددهی و یادگيری است که در آن پویایی، خلاقیت و تعامل به هم گره خورده و دانش آموز در عین تمایل به جمع، به خودجوشی پرداخته و زمینه رشد خود و دیگران را فراهم می کند. آموزش جمعی مبتنی بر بازسازی شناختی نقش موثری در بهبود صمیمیت اجتماعی دانش آموزان دارد.
صمیمیت اجتماعی به معنای انجام فعالیتها و تجربههای لذت بخش مشترک افراد با یکدیگر است و توانايي برقراري روابط صميمانه با ديگران يكي از عوامل كليدي در بهزيستي روانی افراد محسوب می شود. این پژوهش با هدف بررسی اثربخشی آموزش جمعی بر اساس بازسازی شناختی در افزایش صمیمیت اجتماعی دانش آموزان و به روش توصیفی و از نوع کتابخانه ای انجام شده است. یافته ها نشان می دهد آموزش جمعی یکی از رویکردهای نوین در فرآیند یاددهی و یادگيری است که در آن پویایی، خلاقیت و تعامل به هم گره خورده و دانش آموز در عین تمایل به جمع، به خودجوشی پرداخته و زمینه رشد خود و دیگران را فراهم می کند. آموزش جمعی مبتنی بر بازسازی شناختی نقش موثری در بهبود صمیمیت اجتماعی دانش آموزان دارد.
کلمات کلیدی :
آموزش جمعی، بازسازی شناختی، صمیمیت اجتماعی، دانش آموزان
آموزش جمعی، بازسازی شناختی، صمیمیت اجتماعی، دانش آموزان
-
360
-
8
-
1402/04/29
-
1402/05/09
-
1402/06/24