ورود به صفحه کاربری

karbari2

ثبت نام

ثبت نام

صفر تا صد چاپ کتاب شما

 

 

 

روانشناسی

بررسی اثربخشی استراتژی داستان گویی بر توسعه مهارت های صحبت کردن به زبان فارسی در دانش آموزان ابتدایی
دوره 6، شماره 62، مرداد 1402، صفحات 341 - 354
نویسندگان : اشرف سلمانی بفروئی* 1

1 کارشناسی علوم تربیتی (گرایش مدیریت و برنامه ریزی درسی) ، دانشگاه یزد

چکیده :
داستان گويي، عبارت است از هنر يا حرفه نقل داستان به صورت شعر يا نثر كه شخص قصه گو آن را در برابر شنونده زنده اجرا مي كند. قصه ها و افسانه ها علاوه بر قصد سرگرمی، اهداف و ویژگیهایی را دنبال می کنند که آموزش و یادگیری از طریق قصه و قصه گویی یکی از این اهداف است. قصه گویی در نظام آموزشی می تواند با اشکال مختلف درسی بیامیزد، به شرطی که روی برنامه ها به خوبی فکر شده باشد و ارتباط بین بخشهای آن منسجم باشد. تدریس داستان‌گونه موجب آن می‌شود که دانش‌آموز تجزیه‌ و تحلیل بهتری داشته باشد، روابط علت و معلولی را کشف کند،‌ استدلال‌ها را دریابد و در نتیجه اعتماد به ‌نفس بیشتری پیدا کند و یادگیری ارتقا یابد. پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی استراتژی داستان گویی بر توسعه مهارت های صحبت کردن به زبان فارسی در دانش آموزان ابتدایی و به روش توصیفی و از نوع تحلیل محتوا انجام شده است. نتایج پژوهش حاکی از آن است که تدریس به شکل قصه از جدی ترین و بنیادی ترین روشهای انتقال مفاهیم به دنیای دانش آموزان بوده و قصه‌گویی یکی از بهترین راه‌های ارتباط نزدیک و تعامل سازنده بین معلم و دانش‌آموز است و استفاده از این شیوه در آموزش به ماندگاری بهتر و ارتقای کیفیت یادگیری و رشد مهارت های زبانی و صحبت کردن دانش آموزان منجر می‌شود.
کلمات کلیدی :
دانش آموزان ابتدایی، داستان گویی، مهارت صحبت کردن، رشد کلامی
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !