دوره 7، شماره 75، شهریور 1403، صفحات 67 - 77
نویسندگان : مجتبی ملک زادگان *

چکیده :
هدف پژوهش حاضر، بررسی میزان توجه به تعاملات خانو ادگی در کتب درسی دوره متوسطه می باشد. به همین منظور از بین کتابهای متوسطه کتاب هایی که بیشتر به تعاملات خانوادگی اشاره شده بود بررسی گردید که کتاب های مورد نظر کتاب های(دین و زندگی اول دبیرستان-دوم-سوم-پیش دانشگاهی-اجتماعی اول دبیرستان و جامعه شناسی دوم دبیرستان) برای نمونه از جامعه ی آماری که کل کتاب های دوره ی متوسطه بود انتخاب گردید. روش نمونه گیری هدفمند انتخاب گردیده است. ابزارگردآوری اطلاعات بدین صورت بود که در کتب درسی متوسطه میزان توجه به نقش مرد، زن، فرزندان و همچنین زن و مرد به صورت مشترک به صورت فراوانی و درصد بررسی گردید که نتایج حاصل از آن به نقش مرد بیشتر از بقیه ی نقش ها توجه شده است.و سپس به ترتیب به نقش زن در خانواده و در آخر نیز به نقش فرزندان و همچنین به نقش مشترک زن و مرد در خانواده به یک اندازه توجه کرده است.

کلمات کلیدی :
تعاملات خانوادگی، کتب درسی، دوره متوسطه.


مشاهده مقاله
19
دانلود
0
تاریخ دریافت
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
تاریخ ریوایز
۰۵ خرداد ۱۴۰۳
تاریخ پذیرش
۲۸ شهریور ۱۴۰۳