نقش فناوریهای اطلاعات و ارتباطات در بهبود کیفیت آموزش
دوره 6، شماره 66، آذر 1402، صفحات 15 - 23
نویسندگان : امید رضا سبحانی جانبهان * و ابوالفضل آقایی و سید جواد جلیلی زاده بایگی و مهدی ایمانزاده بورنگ
چکیده :
امروزه در قرن بیستم بعلت افزایش چشمگیر سرعت رشد و پیشرفت تکنولوژی و تولید حجم عظیمی از اطلاعات باید روند و کیفیت آموزش در تمامی مقاطع را بکمک تکنولوژی و روش های جدید بهبود بخشید. بر اســاس یافته های روانشناســی یادگیری، دانش آموزان از طریق دیدن و به کارگیری وســایل مختلف، مطالب درســی را بهتر و راحتتر می آموزند، زیرا وســایل کمک آموزشــی به ســبب فعال کردن حواس مختلف دانش آموزان و آموزش چند حسی ، امر آموزش را واقعی تر، عملی تر و دلپذیرتر می ســازند.فناوریهای اطلاعات و ارتباطات (ICT) نقش بسیار مهمی در بهبود کیفیت آموزش دارند. با استفاده از این فناوریها، میتوان فرایندهای آموزشی را بهبود داده و تجربه یادگیری را بهبود بخشید. برخی از نقشهای مهم فناوریهای اطلاعات و ارتباطات در بهبود کیفیت آموزش به دسترسی به منابع آموزشی، ارتباط و همکاری، تنوع روشهای آموزشی، ارزیابی و بازخورد، توسعه مهارتهای فردی می پردازیم. با استفاده از فناوریهای اطلاعات و ارتباطات در آموزش، میتوان کیفیت آموزش را بهبود بخشید و فرصتهای بیشتری برای یادگیری فعال و مؤثر فراهم کرد. این فناوریها میتوانند به دانشآموزان و معلم کمک های شایانی در امر آموزش کنند. روش تحقیق حاضر توصیفی- تحلیلی اســت. مواد پژوهش شــامل: کلیه منابع (کتابها، مقالات، پایان نامه ها) مرتبط با موضوع مورد بررســی میباشــد.
امروزه در قرن بیستم بعلت افزایش چشمگیر سرعت رشد و پیشرفت تکنولوژی و تولید حجم عظیمی از اطلاعات باید روند و کیفیت آموزش در تمامی مقاطع را بکمک تکنولوژی و روش های جدید بهبود بخشید. بر اســاس یافته های روانشناســی یادگیری، دانش آموزان از طریق دیدن و به کارگیری وســایل مختلف، مطالب درســی را بهتر و راحتتر می آموزند، زیرا وســایل کمک آموزشــی به ســبب فعال کردن حواس مختلف دانش آموزان و آموزش چند حسی ، امر آموزش را واقعی تر، عملی تر و دلپذیرتر می ســازند.فناوریهای اطلاعات و ارتباطات (ICT) نقش بسیار مهمی در بهبود کیفیت آموزش دارند. با استفاده از این فناوریها، میتوان فرایندهای آموزشی را بهبود داده و تجربه یادگیری را بهبود بخشید. برخی از نقشهای مهم فناوریهای اطلاعات و ارتباطات در بهبود کیفیت آموزش به دسترسی به منابع آموزشی، ارتباط و همکاری، تنوع روشهای آموزشی، ارزیابی و بازخورد، توسعه مهارتهای فردی می پردازیم. با استفاده از فناوریهای اطلاعات و ارتباطات در آموزش، میتوان کیفیت آموزش را بهبود بخشید و فرصتهای بیشتری برای یادگیری فعال و مؤثر فراهم کرد. این فناوریها میتوانند به دانشآموزان و معلم کمک های شایانی در امر آموزش کنند. روش تحقیق حاضر توصیفی- تحلیلی اســت. مواد پژوهش شــامل: کلیه منابع (کتابها، مقالات، پایان نامه ها) مرتبط با موضوع مورد بررســی میباشــد.
کلمات کلیدی :
فناوری، معلم، پیشرفت، اطلاعات
فناوری، معلم، پیشرفت، اطلاعات
مشاهده مقاله
214
دانلود
0
تاریخ دریافت
۰۹ شهریور ۱۴۰۲
تاریخ ریوایز
۲۲ آبان ۱۴۰۲
تاریخ پذیرش
۰۲ دی ۱۴۰۲