ورود به صفحه کاربری

karbari2

ثبت نام

ثبت نام

صفر تا صد چاپ کتاب شما

 

 

 

روانشناسی

بررسی ارزشیابی معلم از نگاه سند تحول بنیادین
دوره 4، شماره 35، اردیبهشت 1400، صفحات 161 - 176
نویسندگان : مصعب منصوری* 1 ، مهدی سرگلزایی 2 ، فرزانه محمدی 3 ، فاطمه هادی 4 ، فهیمه نوری 5 ، میثم منصوری 6

1 کارشناسی ارشد روان شناسی بالینی،دانشگاه آزاد واحد زاهدان و آموزش و پرورش زابل

2 کارشناسی ارشد زیست شناسی-بیوشیمی دانشگاه پیام نور تفت یزد و آموزش و پرورش شهرستان دشتیاری

3 کارشناسی آموزش ابتدایی ، دانشگاه بین المللی چابهار و آموزش و پرورش شهرستان دشتیاری

4 کارشناسی علوم اجتماعی ، دانشگاه سیستان و بلوچستان و آموزش و پرورش شهرستان دشتیاری

5 کارشناسی زبان و ادبیات فارسی ، دانشگاه سیستان و بلوچستان و آموزش و پرورش شهرستان دشتیاری

6 کارشناسی زبان و ادبیات فارسی ، دانشگاه آزاد واحد نیکشهر و آموزش و پرورش شهرستان زهک

چکیده :
نظام ارزشیابی معلمان مهمترین چالش پیشروی همه دولت ها در ادوار گذشته برای تعیین سطح علمی و پژوهشی معلمان بوده است، نظام ارزشیابی معلمان با هدف اعتبار بخشیدن به فعالیت های معلم در کلاس درس مساله مورد مناقشه همه دست اندرکاران و متخصصین و مسئولین آموزش و پرورش بوده است.همه متولیان اجرای و علمی با اجماع نظر معتقدند که وجود یک نظام ارزشیابی کامل و جامع می تواند برای رشد تعلیم و تربیت و ارتقاء علمی معلمان مفید باشد. از این رو در این پژوهش که از نوع توصیفی است با روش کتابخانه ای به بررسی اصولی ارزشیابی معلم پرداخته ایم. یافته های پژوهش نشان داد مهمترین اصل در رتبه بندی معلمان اجرای نظام ارزشیابی به صورت مستمر می باشد. کمک به رشد معلم و توجه به برگزاری دوره هایی مهارت افزایی و دانش افزایی می تواند بسیار در ارتقاء علمی معلمان مفید است.
کلمات کلیدی :
ارزشیابی معلمان، نظام ارزشیابی، کلاس درس
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !