
-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره85
-
تعداد مقالات3,395
-
تعداد نویسندگان7,074
-
مقالات پذیرش شده1,331
-
مقالات رد شده2,064
-
درصد پذیرش39.2%
-
درصد عدم پذیرش60.8%
-
زمان پذیرش (روز)62
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران127
-
تعداد مشاهده مقالات3,059,945
بررسي پيشرفت تحصيلي دانش آموزان
دوره 3، شماره 32، بهمن 99، صفحات 104 - 88
1- کارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی . معلم ابتدایی استان کرمانشاه
2- کارشناسی آموزش ابتدایی. معلم ابتدایی استان کرمانشاه.
چکیده :
مقاله حاضر از نوع مروري است که با توجه به منابع کتابخانه اي به رشته تحرير در آمده است. هدف از نگارش اين مقاله بررسي پيشرفت تحصيلي دانش آموزان است. نتيجه نشان مي دهد که پیشرفت تحصیلی دانش آموزان یکی از سازههایی است که از دیرباز مورد توجه بوده و تحقیقات بسیاری را به خود اختصاص داده است. متخصصین تعلیم و تربیت همواره کوشیدهاند شرایطی را فراهم نمایند تا محصلین بیشترین کارایی تحصیلی را از خود نشان دهند. امروزه مهمترین نقش مدارس این است که دانش آموزان را در پیشرفت تحصیلی یاری نماید. به طور کلی پیشرفت تحصیلی را توانایی آموخته شده یا اکتسابی حاصل از دروس ارائه شده یا به عبارت دیگر، توانایی آموخته شده با اسایی فرد در موضوعات آموزشگاهی می دانند که به وسيلة آزمون های استاندارد شده، اندازه گیری می شود.
کلمات کلیدی :