
-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره85
-
تعداد مقالات3,395
-
تعداد نویسندگان7,074
-
مقالات پذیرش شده1,331
-
مقالات رد شده2,064
-
درصد پذیرش39.2%
-
درصد عدم پذیرش60.8%
-
زمان پذیرش (روز)62
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران127
-
تعداد مشاهده مقالات3,059,940
تاثير راهبرد يادگيريی خودتنظيمی بر تفکر انتقادی دانش آموزان
دوره 3، شماره 32، بهمن 99، صفحات 169 - 158
1- نویسنده مسئول . کارشناسی . آموزگار ابتدایی استان ایلام، شهرستان بدره
2- آموزگار ابتدایی استان ایلام ، شهرستان سیروان
3- دانشجو معلم دانشگاه فرهنگيان استان ايلام.
4- دانشجو معلم دانشگاه فرهنگيان استان ايلام.
چکیده :
مقاله حاضر از نوع کتابخانه اي است که با توجه به نظرات انديشمندان به رشته تحرير در آمده است. هدف از نگارش اين مقاله بررسي تاثير راهبرد يادگيري خودتنظيمي بر تفکر انتقادي دانش آموزان است. نتيجه نشان مي دهدکه آموزش یادگیری خودتنظیمی با به کارگیری راهبردهای شناختی و فراشناختی مناسب، سعی در افزایش یادگیری و درک و تمرکز دانش آموزان دارد؛ از این رو موجب بهبود عملکرد دانش آموزان می گردد؛ در نتیجه، اضطراب دانش آموزان کاهش مي يابد، و تفکر انتقادي رو افزايش مي دهد. آموزش یادگیری خودتنظیمی مهارت های دانش آموزان را در تکالیف ارتقا داده، موجب می شود که دانش آموزان، تکالیف درسی و مسائل مربوط را پی گیری کنند؛ از این رو آنان می توانند در حل مسائل موفق بوده، به خود اعتماد کنند.
کلمات کلیدی :