ورود به صفحه کاربری

karbari2

ثبت نام

ثبت نام

صفر تا صد چاپ کتاب شما

 

 

 

روانشناسی

تاثير راهبرد يادگيريی خودتنظيمی بر تفکر انتقادی دانش آموزان
دوره 3، شماره 32، بهمن 99، صفحات 169 - 158
نویسندگان : شکوفه زرگوش* 1 ، زهرا قیصربیگی 2 ، مینا میرزایی 3 ، مريم بيوک 4

1 نویسنده مسئول . کارشناسی . آموزگار ابتدایی استان ایلام، شهرستان بدره

2 آموزگار ابتدایی استان ایلام ، شهرستان سیروان

3 دانشجو معلم دانشگاه فرهنگيان استان ايلام.

4 دانشجو معلم دانشگاه فرهنگيان استان ايلام.

چکیده :
مقاله حاضر از نوع کتابخانه اي است که با توجه به نظرات انديشمندان به رشته تحرير در آمده است. هدف از نگارش اين مقاله بررسي تاثير راهبرد يادگيري خودتنظيمي بر تفکر انتقادي دانش آموزان است. نتيجه نشان مي دهدکه آموزش یادگیری خودتنظیمی با به کارگیری راهبردهای شناختی و فراشناختی مناسب، سعی در افزایش یادگیری و درک و تمرکز دانش آموزان دارد؛ از این رو موجب بهبود عملکرد دانش آموزان می گردد؛ در نتیجه، اضطراب دانش آموزان کاهش مي يابد، و تفکر انتقادي رو افزايش مي دهد. آموزش یادگیری خودتنظیمی مهارت های دانش آموزان را در تکالیف ارتقا داده، موجب می شود که دانش آموزان، تکالیف درسی و مسائل مربوط را پی گیری کنند؛ از این رو آنان می توانند در حل مسائل موفق بوده، به خود اعتماد کنند.
کلمات کلیدی :
خودتنظيمي، تفکر، تفکر انتقادي، دانش آموزان
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !