
-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره85
-
تعداد مقالات3,395
-
تعداد نویسندگان7,074
-
مقالات پذیرش شده1,331
-
مقالات رد شده2,064
-
درصد پذیرش39.2%
-
درصد عدم پذیرش60.8%
-
زمان پذیرش (روز)62
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران127
-
تعداد مشاهده مقالات3,060,026
بررسی میزان توجه به تعاملات خانوادگی در کتب درسی دوره ی متوسطه
دوره 7، شماره 75، شهریور 1403، صفحات 67 - 77
1- کارشناس ارشد تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش
چکیده :
هدف پژوهش حاضر، بررسی میزان توجه به تعاملات خانو ادگی در کتب درسی دوره متوسطه می باشد. به همین منظور از بین کتابهای متوسطه کتاب هایی که بیشتر به تعاملات خانوادگی اشاره شده بود بررسی گردید که کتاب های مورد نظر کتاب های(دین و زندگی اول دبیرستان-دوم-سوم-پیش دانشگاهی-اجتماعی اول دبیرستان و جامعه شناسی دوم دبیرستان) برای نمونه از جامعه ی آماری که کل کتاب های دوره ی متوسطه بود انتخاب گردید. روش نمونه گیری هدفمند انتخاب گردیده است. ابزارگردآوری اطلاعات بدین صورت بود که در کتب درسی متوسطه میزان توجه به نقش مرد، زن، فرزندان و همچنین زن و مرد به صورت مشترک به صورت فراوانی و درصد بررسی گردید که نتایج حاصل از آن به نقش مرد بیشتر از بقیه ی نقش ها توجه شده است.و سپس به ترتیب به نقش زن در خانواده و در آخر نیز به نقش فرزندان و همچنین به نقش مشترک زن و مرد در خانواده به یک اندازه توجه کرده است.
کلمات کلیدی :
- 212
- 16
- 1403/02/13
- 1403/03/05
- 1403/06/28