
-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره85
-
تعداد مقالات3,396
-
تعداد نویسندگان7,077
-
مقالات پذیرش شده1,331
-
مقالات رد شده2,065
-
درصد پذیرش39.19%
-
درصد عدم پذیرش60.81%
-
زمان پذیرش (روز)62
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران127
-
تعداد مشاهده مقالات3,060,624
تأثیر آموزش رویکرد راهحل مدار کوتاه مدت بر افزایش سطح سازگاری دختران دبیرستانی
دوره 1، شماره 1، 1397، صفحات 40 - 46
1-
چکیده :
این پژوهش با هدف شناسایی أثر آموزش راهحل مدار کوتاه مدت بر افزایش سطح سازگاری دختران دبیرستانی ناسازگار انجام گرفت، پژوهش از نوع آزمایشی و با طرح پیشآزمون-پسآزمون، با گروه کنترل اجرا شد. گردآوری اطلاعات به وسیله پرسشنامه شخصیتی کالیفرنیا انجام گرفت. جامعه آماری شامل دانش آموزان دختر دبیرستانی در سال تحصیلی 97-96 شهرستان ایلام بود که به روش تصادفی، سه دبیرستان انتخاب شد و نمونه ای شامل 40 نفر از نمرات پایین تر از میانگین انتخاب گردید و به صورت تصادف در دو گروه آزمایش و گواه قرار گرفتند. ابتدا هر دو گروه در پیش آزمون سنجیده شدند، سپس گروه آزمایش طی شش جلسه تحت آموزش گروهی راه حل مدار کوتاه مدت قرار گرفتند و مجددا در پس آزمون هر دو گروه به سنجش در آمدند. نتایج تفاوت معنادار میان گروه آزمایش و گواه را نشان داد (05/0>P). بر این اساس میتوان گفت مشاوره گروهی راهحل مدار کوتاه مدت بر افزایش میزان سازگاری دانش آموزان مؤثر بوده است.
کلمات کلیدی :
- 1,459
- 22
- 1397/03/16
- 1397/05/17
- 1397/08/19