
رابطه هوش اجتماعی با ساحت تربیت اجتماعی و سیاسی دانش آموز در سند تحول بنیادین
دوره 4، شماره 35، اردیبهشت 1400، صفحات 186 - 200
1 کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی، دانشگاه آزاد واحد بین المللی چابهار
2 کارشناسی زبان و ادبیات فارسی، دانشگاه ملی زابل
3 کارشناسی باستان شناسی، دانشگاه سیستان و بلوچستان
4 کارشناسی مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی، دانشگاه بیرجند
چکیده :
مهمترین هدف مبرهن در همه مکاتب تربیتی این است که افرادی تربیت نمایند که در جامعه بهترین ، رفتارها و کردارهایش را بروز دهد، تعلیم و تربیت هدفی جز تولید انسان در بعد اجتماعی نیست ،بنابراین فصل جدایی انسانها از حیوانات چیزی جز رعایت قوانین و باید ها در زندگی اجتماعی را نمی توان تصور کرد .در این پژوهش که با روش کتابخانه ای اجرا شده است به بررسی تاثیرهوش اجتماعیی در ساحت اجتماعی سند تحول بنیادین پرداخته ایم که نتایج حاصله نشان داد رابطه و تعاریف مشترک و اهداف برابری فی مابین هوش اجتماعی از منظر روانشناسان با ساحت اجتماعی سند تحول بنیادین وجود دارد و تاثیر و ارتباط دو سویه در این بررسی به وضوح مشاهده می شود و تولید شهروند اجتماعی یکی از مهمترین دغدغه های تعلیم و تربیت کشورمان است.
مهمترین هدف مبرهن در همه مکاتب تربیتی این است که افرادی تربیت نمایند که در جامعه بهترین ، رفتارها و کردارهایش را بروز دهد، تعلیم و تربیت هدفی جز تولید انسان در بعد اجتماعی نیست ،بنابراین فصل جدایی انسانها از حیوانات چیزی جز رعایت قوانین و باید ها در زندگی اجتماعی را نمی توان تصور کرد .در این پژوهش که با روش کتابخانه ای اجرا شده است به بررسی تاثیرهوش اجتماعیی در ساحت اجتماعی سند تحول بنیادین پرداخته ایم که نتایج حاصله نشان داد رابطه و تعاریف مشترک و اهداف برابری فی مابین هوش اجتماعی از منظر روانشناسان با ساحت اجتماعی سند تحول بنیادین وجود دارد و تاثیر و ارتباط دو سویه در این بررسی به وضوح مشاهده می شود و تولید شهروند اجتماعی یکی از مهمترین دغدغه های تعلیم و تربیت کشورمان است.
کلمات کلیدی :
هوش اجتماعی، سند تحول بنیادین، تعلیم و تربیت، دانش آموز
هوش اجتماعی، سند تحول بنیادین، تعلیم و تربیت، دانش آموز
-
364
-
7
-
1399/10/20
-
1399/12/15
-
1400/02/25