ورود به صفحه کاربری

karbari2

ثبت نام

ثبت نام

صفر تا صد چاپ کتاب شما

 

 

 

روانشناسی

برنامه درسی پنهان
دوره 5، شماره 54، آذر 1401، صفحات 62 - 68
نویسندگان : زهرا برزگر* 1 ، فاطمه علیشاهی 2 ، فاطمه برزگر 3 ، فاطمه بیک 4

1 آموزگار، آموزش و پرورش استان گلستان، شهرستان گنبد کاووس

2 آموزگار، آموزش و پرورش استان گلستان، شهرستان گرگان

3 آموزگار، آموزش و پرورش استان گلستان، شهرستان آزادشهر

4 آموزگار، آموزش و پرورش استان گلستان، شهرستان رامیان

چکیده :
برنامه درسی پنهان را باید یکی از سرمایه‌های مفهومی رشته برنامه درسی به شمار آورد. طرح این مفهوم سبب شده است تا نگاه سطحی نگرانه نسبت به پدیده برنامه درسی کاهش یافته و پویایی‌های آن رصد شود. اگر چه این مفهوم نخستین بار توسط فیلیپ جکسون مورد استفاده قرار گرفت، اما در طی چند دهه گذشته بسیار مورد توجه نظریه پردازان حوزه برنامه درسی قرار گرفته است. این تنوع دیدگاه‌ها و نظریه‌ها از یک سو باعث غنای تئوریک مفهوم برنامه درسی پنهان شده و از سوی دیگر شناخت و درک آن را برای بسیاری از افراد مشکل نموده است.
کلمات کلیدی :
برنامه، برنامه درسی، پنهان.
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !