
-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره85
-
تعداد مقالات3,396
-
تعداد نویسندگان7,077
-
مقالات پذیرش شده1,331
-
مقالات رد شده2,065
-
درصد پذیرش39.19%
-
درصد عدم پذیرش60.81%
-
زمان پذیرش (روز)62
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران127
-
تعداد مشاهده مقالات3,060,873
برنامه درسی پنهان
دوره 5، شماره 54، آذر 1401، صفحات 62 - 68
1- آموزگار، آموزش و پرورش استان گلستان، شهرستان گنبد کاووس
2- آموزگار، آموزش و پرورش استان گلستان، شهرستان گرگان
3- آموزگار، آموزش و پرورش استان گلستان، شهرستان آزادشهر
4- آموزگار، آموزش و پرورش استان گلستان، شهرستان رامیان
چکیده :
برنامه درسی پنهان را باید یکی از سرمایههای مفهومی رشته برنامه درسی به شمار آورد. طرح این مفهوم سبب شده است تا نگاه سطحی نگرانه نسبت به پدیده برنامه درسی کاهش یافته و پویاییهای آن رصد شود. اگر چه این مفهوم نخستین بار توسط فیلیپ جکسون مورد استفاده قرار گرفت، اما در طی چند دهه گذشته بسیار مورد توجه نظریه پردازان حوزه برنامه درسی قرار گرفته است. این تنوع دیدگاهها و نظریهها از یک سو باعث غنای تئوریک مفهوم برنامه درسی پنهان شده و از سوی دیگر شناخت و درک آن را برای بسیاری از افراد مشکل نموده است.
کلمات کلیدی :
- 494
- 19
- 1401/06/13
- 1401/07/21
- 1401/09/30