
-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره85
-
تعداد مقالات3,395
-
تعداد نویسندگان7,074
-
مقالات پذیرش شده1,331
-
مقالات رد شده2,064
-
درصد پذیرش39.2%
-
درصد عدم پذیرش60.8%
-
زمان پذیرش (روز)62
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران127
-
تعداد مشاهده مقالات3,060,242
بررسی رابطه بین استفاده از فضای مجازی و هویت در دانش آموزان
دوره 7، شماره 77، آبان 1403، صفحات 80 - 86
1- کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی، دماوند، ایران
چکیده :
هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه بین استفاده از فضای مجازی و هویت در دانش آموزان بود. پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش، توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری شامل دانش آموزان دختر 13 تا 15 سال مدارس نمونه دولتی منطقه 14 شهر تهران بود (در منطقه 14، تنها یک مدرسه نمونه دولتی دخترانه متوسطه اول با حدود 600 دانشآموز وجود دارد). بر این اساس با استفاده از جدول مورگان، 236 نفر به عنوان نمونه در نظر گرفته شده و به شیوه در دسترس انتخاب شدند. برای بررسی از پرسشنامه های سبک های هویت برزونسکی (1992) و اعتیاد به اینترنت یانگ (1988) استفاده شد. نتایج نشان داد بین استفاده از فضای مجازی و سبک هویت هنجاری رابطه مثبت معنادار در سطح 01/0 و بین استفاده از فضای مجازی و سبک هویت اطلاعاتی رابطه مثبت معنادار در سطح 05/0 و بین استفاده از فضای مجازی و سبک هویت سردرگم، رابطه منفی معنادار در سطح 01/0 وجود دارد.
کلمات کلیدی :
- 172
- 19
- 1403/06/13
- 1403/07/23
- 1403/09/01