ورود به صفحه کاربری

karbari2

ثبت نام

ثبت نام

صفر تا صد چاپ کتاب شما

 

 

 

روانشناسی

اثربخشی روش تدریس اقتصاد ژتونی بر یادگیری مفاهیم علوم دانش آموزان مبتلا به نقص توجه و بیش فعالی (ADHD) در شهر تهران
دوره 6، شماره 63، شهریور 1402، صفحات 73 - 82
نویسندگان : فاطمه صدری* 1 ، زهرا میرزائی میکال 2 ، زهره مشرفی پور 3

1 دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه

2 کارشناس ارشد روانشناسی بالینی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج

3 دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج

چکیده :
هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی اثربخشی روش تدریس اقتصاد ژتونی بر یادگیری مفاهیم علوم دانش آموزان مبتلا به نقص توجه و بیش فعالی (ADHD) در شهر تهران بود. روش پژوهش نیمه آزمایشی از نوع طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری در این پژوهش عبارت است از کلیه دانش آموزان دارای اختلال بیش فعالی همراه با کمبود توجه شهر تهران که طبق پنجمین راهنمای تشخیصی و آماری اختلال‌های روانی علائم این اختلال را در خود نشان دادند و در رده سنی دبستان مشغول به تحصیل بوده اند که از میان آنها تعداد 30 نفر در دو گروه 15 نفری گروه آزمایش و گروه کنترل قرار گرفتند، روش آموزشی اقتصاد ژتونی بر روی گروه آزمایش انجام شد و گروه کنترل هیچ آموزشی را دریافت نکردند. نتایج حاصل از تحلیل کوواریانس نشان داد بين ميانگين نمرات آزمون علوم بعد از حذف اثر پیش‌آزمون تفاوت معنی‌داری وجود دارد در نتیجه روش تدریس به شیوه اقتصاد ژتونی بر یادگیری مفاهیم علوم تأثیر داشته است، به این صورت که روش تدریس اقتصاد ژتونی بر یادگیری بهتر مفاهیم علوم دانش اموزان مبتلا به نقص توجه و بیش فعالی تأثیر داشته است. بنابراین استفاده از این روش در آموزش بهتر مفاهیم درس علوم پیشنهاد می شود.
کلمات کلیدی :
اقتصاد ژتونی، یادگیری، علوم تجربی، دانش آموزن
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !