
-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره85
-
تعداد مقالات3,395
-
تعداد نویسندگان7,074
-
مقالات پذیرش شده1,331
-
مقالات رد شده2,064
-
درصد پذیرش39.2%
-
درصد عدم پذیرش60.8%
-
زمان پذیرش (روز)62
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران127
-
تعداد مشاهده مقالات3,060,287
اثربخشي آموزش مهارت جرات ورزي بر كاهش رفتارهاي پرخطر و خود بازداري هيجاني دانش آموزان دختر مقطع متوسطه دوم
دوره 7، شماره 77، آبان 1403، صفحات 111 - 122
1- دانشجوی روان شناسی بالینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آشتیان
چکیده :
هدف این پژوهش تاثير آموزش مهارت جرات ورزي بر كاهش رفتارهاي پرخطر و خود بازداري هيجاني دانش آموزان دختر مقطع متوسطه دوم شهر نورآباد بود. روش پژوهش حاضر از نوع کاربردی و شیوه ی انجام گرفتن آن نيمه آزمایشی است که از طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل انجام شد. جامعه آماري كليه دانش آموزان دختر مقطع متوسطه دوم شهر نورآباد شهر نورآباد بودند. نمونه اين پژوهش 30 نفر از دانش آموزان بود. كه براي انتخاب آنها از روش نمونه گيري خوشه اي استفاده گردید. ابزارهای مورد استفاده در این پژوهش رفتارهاي پرخطر و خود بازداري هيجاني بود. نتایج با استفاده از تحلیل وراریانس نشان داد که آموزش مهارت جرات ورزي بر كاهش رفتارهاي پرخطر دانش آموزان موثر بود. آموزش مهارت جرات ورزي بر خود بازداري هيجاني دانش آموزان موثر بود.
کلمات کلیدی :
- 182
- 15
- 1403/07/04
- 1403/08/08
- 1403/09/06