
-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره85
-
تعداد مقالات3,396
-
تعداد نویسندگان7,077
-
مقالات پذیرش شده1,331
-
مقالات رد شده2,065
-
درصد پذیرش39.19%
-
درصد عدم پذیرش60.81%
-
زمان پذیرش (روز)62
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران127
-
تعداد مشاهده مقالات3,060,937
بررسی مهارت های حرفه ای معلمان و تاثیر آن در فرآیند یاددهی- یادگیری
دوره 5، شماره 55، دی 1401، صفحات 95 - 107
1- کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی و آموزگار مدارس شهرستان مهران
2- کارشناس علوم تربیتی و آموزگار مدارس شهرستان مهران
چکیده :
امروزه اندیشمندان مختلف معتقدند که مهمترین و مؤثرترین عامل در مدرسه معلمان هستند و در برابر عملکرد شغلی خود و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و اعمال هدفمند در سازمان مسئول می باشند. توسعه حرفه ای معلمان عبارت است از «فرآیندها و فعالیتهای برنامه ریزی شده برای افزایش دانش، مهارت و نگرش معلمان، به نحوی که موجب بهبود یادگیری دانش آموزان شود». نتایج پژوهش باچینسکی و هانسن نیز نشان داده که توسعه حرفه ای معلمان موجب افزایش دانش محتوایی آنها، استفاده از روش تدریس مبتنی بر پژوهش در کلاس درس و بهبود یادگیری دانش آموزان می شود. از اینرو در تحقیق حاضر، به لحاظ اهمیت مهارت های حرفه ای معلمان به بررسی روش های مختلف تدریس، راهبردهای تدریس از دیدگاه مکاتب مختلف روانشناسی و اهمیت و جایگاه آنها پرداخته است. و در ادامه نقش معلم در فرآیند یاددهی- یادگیری و رویکردهای یاددهی- یادگیری را مورد بررسی قرار می دهد.
کلمات کلیدی :
- 629
- 25
- 1401/05/06
- 1401/07/18
- 1401/10/29