ورود به صفحه کاربری

karbari2

ثبت نام

ثبت نام

صفر تا صد چاپ کتاب شما

 

 

 

روانشناسی

بررسی مهارت های‏ حرفه ‏ای معلمان و تاثیر آن در فرآیند یاددهی- یادگیری
دوره 5، شماره 55، دی 1401، صفحات 95 - 107
نویسندگان : امین رمشکانیان* 1، یدالله حمیدیان 2
1- کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی و آموزگار مدارس شهرستان مهران
2- کارشناس علوم تربیتی و آموزگار مدارس شهرستان مهران
چکیده :
امروزه اندیشمندان مختلف معتقدند که مهم‏ترین و مؤثرترین عامل در مدرسه معلمان هستند و در برابر عملکرد شغلی خود و پیشرفت تحصیلی دانش ‏آموزان و اعمال هدفمند در سازمان مسئول می‏ باشند. توسعه حرفه ‏ای معلمان عبارت است از «فرآیندها و فعالیت‏های برنامه‏ ریزی شده برای افزایش دانش، مهارت و نگرش معلمان، به نحوی که موجب بهبود یادگیری دانش آموزان شود». نتایج پژوهش باچینسکی و هانسن نیز نشان داده که توسعه حرفه ‏ای معلمان موجب افزایش دانش محتوایی آنها، استفاده از روش تدریس مبتنی بر پژوهش در کلاس درس و بهبود یادگیری دانش ‏آموزان می ‏شود. از اینرو در تحقیق حاضر، به لحاظ اهمیت مهارت های‏ حرفه ‏ای معلمان به بررسی روش های مختلف تدریس، راهبردهای تدریس از دیدگاه مکاتب مختلف روانشناسی و اهمیت و جایگاه آنها پرداخته است. و در ادامه نقش معلم در فرآیند یاددهی- یادگیری و رویکردهای یاددهی- یادگیری را مورد بررسی قرار می دهد.
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !