
-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره85
-
تعداد مقالات3,396
-
تعداد نویسندگان7,077
-
مقالات پذیرش شده1,331
-
مقالات رد شده2,065
-
درصد پذیرش39.19%
-
درصد عدم پذیرش60.81%
-
زمان پذیرش (روز)62
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران127
-
تعداد مشاهده مقالات3,060,908
تأثیر فضای مجازی بر توانایی تفکر دانش آموزان مقطع ابتدایی
دوره 4، شماره 37، تیر 1400، صفحات 255 - 259
1- کارشناس زیست شناسی و آموزگار مدارس
2- کارشناس علوم تربیتی و آموزگار مدارس
3- کارشناس علوم تربیتی و آموزگار مدارسکارشناس علوم حوزوی و آموزگار مدارس
4- کارشناس علوم حوزوی آموزگار مدارس
5- کارشناس علوم تربیتی و آموزگار مدارس
چکیده :
فضای مجازی به عنوان یکی از اصلیترین قطبهای فعالیتهای دانش آموزان ابتدایی، تأثیر قابل توجهی بر توانایی تفکر آنها دارد. با توجه به پژوهشهای اخیر، میتوان گفت که فضای مجازی میتواند به طور مثبت یا منفی بر توانایی تفکر دانشآموزان ابتدایی تأثیر بگذارد. از یک سو، فضای مجازی با ارائه محتوای آموزشی، بازیهای فکری و ابزارهای آموزشی، به ارتقای توانایی تفکر دانش آموزان کمک میکند. از سوی دیگر، انواع اطلاعات نادرست و مضر، تبلیغات نامناسب و دیدارهای آنلاین نامناسب میتوانند توانایی تفکر آنها را به شدت کاهش دهند. در این مقاله، ما به بررسی تأثیر فضای مجازی بر توانایی تفکر دانش آموزان ابتدایی پرداختهایم و این را به صورت یک دوگانه مطرح کردهایم. همچنین، در این مقاله به اشاره به ابزارها و محتواهای مفیدی که میتوانند برای ارتقای توانایی تفکر دانش آموزان در فضای مجازی استفاده شوند، پرداختهایم. این پژوهش میتواند به عنوان یک نقطه شروع برای بررسی بیشتر و پژوهشهای آینده در این حوزه بسیار مفید باشد.
کلمات کلیدی :
- 386
- 29
- 1399/10/08
- 1400/02/21
- 1400/04/23