
بررسی تاثیر عوامل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بر سلامت روان و پیشرفت دانش آموزان
دوره 6، شماره 63، شهریور 1402، صفحات 271 - 285
1 دانشجوی دکتری تخصصی مدیریت دولتی – رفتار سازمانی ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان
2 کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی
3 دانشجوی دکترای تخصصی ژئوتکنیک
چکیده :
یشرفت تحصیلی دانش آموزان یکی از شاخص های مهم در ارزشیابی آموزش و پرورش و از جمله موضوعات مهم و مورد توجه در موقعیت های تعلیم و تربیتی است که از عوامل مختلف شخصی و موقعیتی اثر می پذیرد. عوامل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی از جمله مهمترین این عوامل هستند. هدف از انجام این پژوهش بررسی تاثیر عوامل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بر سلامت روان و پیشرفت دانش آموزان بوده و این تحقیق به روش توصیفی و از نوع کتابخانه ای انجام شده است. نتایج نشان می دهد که عوامل اقتصادی و اجتماعی و خانواده و همچنین عناصر فرهنگی از قبیل عقاید و باورها، گرایش ها و آداب و رسوم اجتماعی نقش موثری بر سلامت روان و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دارند.
یشرفت تحصیلی دانش آموزان یکی از شاخص های مهم در ارزشیابی آموزش و پرورش و از جمله موضوعات مهم و مورد توجه در موقعیت های تعلیم و تربیتی است که از عوامل مختلف شخصی و موقعیتی اثر می پذیرد. عوامل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی از جمله مهمترین این عوامل هستند. هدف از انجام این پژوهش بررسی تاثیر عوامل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بر سلامت روان و پیشرفت دانش آموزان بوده و این تحقیق به روش توصیفی و از نوع کتابخانه ای انجام شده است. نتایج نشان می دهد که عوامل اقتصادی و اجتماعی و خانواده و همچنین عناصر فرهنگی از قبیل عقاید و باورها، گرایش ها و آداب و رسوم اجتماعی نقش موثری بر سلامت روان و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دارند.
کلمات کلیدی :
سلامت روان، دانش آموزان، پیشرفت تحصیلی، فرهنگ، خانواده
سلامت روان، دانش آموزان، پیشرفت تحصیلی، فرهنگ، خانواده
-
423
-
9
-
1402/05/28
-
1402/06/09
-
1402/06/28