
-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره85
-
تعداد مقالات3,396
-
تعداد نویسندگان7,077
-
مقالات پذیرش شده1,331
-
مقالات رد شده2,065
-
درصد پذیرش39.19%
-
درصد عدم پذیرش60.81%
-
زمان پذیرش (روز)62
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران127
-
تعداد مشاهده مقالات3,060,685
بررسی اثربخشی مشاوره به شیوه آدلری بر تاب آوری تحصیلی و امیدواری در دانش آموزان
دوره 6، شماره 63، شهریور 1402، صفحات 195 - 208
1- کاندیدای دکترای تخصصی روانشناسی ، دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد
2- دکترای تخصصی روانشناسی تربیتی ، مدیرگروه روانشناسی و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد بروجرد
3- دکترای تخصصی روانشناسی تربیتی ، عضو هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان
چکیده :
تاب آوری عبارتست از فرایند سازگاری با زندگی استرس آمیز و پرچالش به شیوه ای که فرد بتواند با مهارت های حمایتی و سازگاری از پس آن برآید. در واقع تاب آوری ظرفیت تحمل سختی ها و اصلاح خود می باشد. تاب آوری در مدرسه یکی از مهارت های مهم برای بهبود کارایی سیستم آموزشی و موفقیت دانش آموزان است. این پژوهش با هدف بررسی اثربخشی مشاوره به شیوه آدلری بر تاب آوری تحصیلی و امیدواری در دانش آموزان و به روش توصیفی و از نوع کتابخانه ای انجام شده است. یافته ها حاکی از آن است با توجه به اینکه تئوری آدلری بر تکنیک هایی تاکید دارد که رشد و انعطاف پذیری را افزایش می دهند، لذا بکارگیری مشاوره آدلری نقش موثری بر افزایش تاب آوری تحصیلی و امیدواری دانش آموزان دارد.
کلمات کلیدی :
- 414
- 21
- 1402/04/21
- 1402/05/28
- 1402/06/25