ورود به صفحه کاربری

karbari2

ثبت نام

ثبت نام

صفر تا صد چاپ کتاب شما

 

 

 

روانشناسی

بررسی اثربخشی مشاوره به شیوه آدلری بر تاب آوری تحصیلی و امیدواری در دانش آموزان
دوره 6، شماره 63، شهریور 1402، صفحات 195 - 208
نویسندگان : سعید چگنی* 1 ، مهدی یوسف وند 2 ، محمدرضا وجدیان 3

1 کاندیدای دکترای تخصصی روانشناسی ، دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد

2 دکترای تخصصی روانشناسی تربیتی ، مدیرگروه روانشناسی و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد بروجرد

3 دکترای تخصصی روانشناسی تربیتی ، عضو هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان

چکیده :
تاب آوری عبارتست از فرایند سازگاری با زندگی استرس آمیز و پرچالش به شیوه ای که فرد بتواند با مهارت های حمایتی و سازگاری از پس آن برآید. در واقع تاب آوری ظرفیت تحمل سختی ها و اصلاح خود می باشد. تاب آوری در مدرسه یکی از مهارت های مهم برای بهبود کارایی سیستم آموزشی و موفقیت دانش آموزان است. این پژوهش با هدف بررسی اثربخشی مشاوره به شیوه آدلری بر تاب آوری تحصیلی و امیدواری در دانش آموزان و به روش توصیفی و از نوع کتابخانه ای انجام شده است. یافته ها حاکی از آن است با توجه به اینکه تئوری آدلری بر تکنیک هایی تاکید دارد که رشد و انعطاف پذیری را افزایش می دهند، لذا بکارگیری مشاوره آدلری نقش موثری بر افزایش تاب آوری تحصیلی و امیدواری دانش آموزان دارد.
کلمات کلیدی :
مشاوره آدلری، تاب آوری، دانش آموزان
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !