
-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره85
-
تعداد مقالات3,395
-
تعداد نویسندگان7,074
-
مقالات پذیرش شده1,331
-
مقالات رد شده2,064
-
درصد پذیرش39.2%
-
درصد عدم پذیرش60.8%
-
زمان پذیرش (روز)62
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران127
-
تعداد مشاهده مقالات3,060,067
بررسی تاثیر اضطراب بر افت تحصیلی دانش آموزان
دوره 6، شماره 62، مرداد 1402، صفحات 314 - 330
1- کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی ، دانشگاه آزاد واحد زنجان
2- کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی ، دانشگاه آزاد واحد تاکستان
3- کارشناسی ادبیات ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان
چکیده :
يكي از شايع ترين مشكلات عاطفي وهيجاني كه دانش آموزان با آن مواجه اند اضطراب است. اضطراب از نظر روانپزشکی یعنی ناآرامی، هراس و ترس ناخوشایند یا احساس خطر قریب الوقوع که منبع آن قابل شناختن نیست. دانش آموزان مضطرب بيشتر در انتظار شكست هستند تا موفقيت و بیشتر خود را عامل شكست مي دانند. اين نوع خطاهاي فكري آسيب پذيري و اضطراب را افزايش مي دهد وانگيزه هاي مربوط به تحصيل را تحت تاثير قرار مي دهد. پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر اضطراب بر افت تحصیلی دانش آموزان و به روش توصیفی – تحلیلی انجام شده است. یافته های پژوهش نشان می دهد که در جريان رشد، كودكان و نوجوانان طيف وسيعي از اضطرابها را تجربه مي كنند گاه اين اضطرابها از آنچنان شدتي برخوردار هستند كه زندگي روزمره و تحصيلي آنان را دشوار مي سازند. اضطراب در دوران دبستان بين سنین 11 – 10 سالگي شكل گرفته، ثبات مي يابد و تا بزرگسالي تداوم مي يابد و در صورت شدت اضطراب باعث افت تحصیلی مي شود.
کلمات کلیدی :
- 378
- 19
- 1402/02/16
- 1402/03/14
- 1402/05/25