
-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره85
-
تعداد مقالات3,395
-
تعداد نویسندگان7,074
-
مقالات پذیرش شده1,331
-
مقالات رد شده2,064
-
درصد پذیرش39.2%
-
درصد عدم پذیرش60.8%
-
زمان پذیرش (روز)62
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران127
-
تعداد مشاهده مقالات3,060,077
پرورش سواد دیجیتال در آموزش و پرورش
دوره 6، شماره 62، مرداد 1402، صفحات 263 - 279
1- دانشجوی کارشناسی ارشد مشاوره مدرسه ، دانشگاه پیام نور قزوین
2- کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی ، دانشگاه آزاد واحد تبریز
3- کارشناسی ارشد علوم تربیتی ، دانشگاه تبریز
4- کارشناسی ارشد روانشاسی عمومی ، دانشگاه محقق اردبیلی
چکیده :
با ورود به عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات، حوزه آموزش از نخستین نهادهایی است که دستخوش تحولات اساسی شده است. امروزه مدارسي در كانون توجّه قرار گرفتهاند كه با بهرهگيري از فناوري اطّلاعات و ارتباطات (فاوا)، امکان يادگيري پيوسته متربيان را فراهم ميآورند و فرصتهاي مناسبي را در اختيار افراد براي رشد و تجربهي زندگي قرار دهند. سواد دیجیتال به توانایی استفاده از ابزارهای اطلاعاتی و ارتباطی و تکنولوژی دیجیتال برای پیدا کردن، ارزیابی، ایجاد و انتقال اطلاعات می گویند که نیاز به مهارتهای فنی و همچنین شناختی دارد. پژوهش حاضر با هدف بررسی پرورش سواد دیجیتال در آموزش و پرورش و به روش توصیفی و از نوع تحلیل محتوا انجام شده است. نتایج پژوهش حاکی از آن است که فناوری اطلاعات و ارتباطات را می توان به عنوان ابزاری نیرومند برای ارتقای کیفیت و کارآیی آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار داد. از این رو پرورش و تقویت سواد دیجیتال هم در دانش آموزان و هم در معلمان در جهت بهبود فرآیند یاددهی و یادگیری ضروری به نظر می رسد.
کلمات کلیدی :
- 465
- 20
- 1402/02/13
- 1402/03/14
- 1402/05/25