ورود به صفحه کاربری

karbari2

ثبت نام

ثبت نام

صفر تا صد چاپ کتاب شما

 

 

 

روانشناسی

پرورش سواد دیجیتال در آموزش و پرورش
دوره 6، شماره 62، مرداد 1402، صفحات 263 - 279
نویسندگان : الهام حسین نژاد سراسکانرود* 1 ، الناز بهمنی 2 ، صغری عیسائی 3 ، مریم عیسائی 4

1 دانشجوی کارشناسی ارشد مشاوره مدرسه ، دانشگاه پیام نور قزوین

2 کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی ، دانشگاه آزاد واحد تبریز

3 کارشناسی ارشد علوم تربیتی ، دانشگاه تبریز

4 کارشناسی ارشد روانشاسی عمومی ، دانشگاه محقق اردبیلی

چکیده :
با ورود به عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات، حوزه آموزش از نخستین نهادهایی است که دستخوش تحولات اساسی شده است. امروزه مدارسي در كانون توجّه قرار گرفته‌اند كه با بهره‌گيري از فناوري‌ اطّلاعات و ارتباطات (فاوا)‌، امکان يادگيري پيوسته‌ متربيان را فراهم مي‌آورند و فرصت‌هاي مناسبي را در اختيار افراد براي رشد و تجربه‌ي زندگي قرار ‌دهند. سواد دیجیتال به توانایی استفاده از ابزارهای اطلاعاتی و ارتباطی و تکنولوژی دیجیتال برای پیدا کردن، ارزیابی، ایجاد و انتقال اطلاعات می گویند که نیاز به مهارت‌های فنی و هم‌چنین شناختی دارد. پژوهش حاضر با هدف بررسی پرورش سواد دیجیتال در آموزش و پرورش و به روش توصیفی و از نوع تحلیل محتوا انجام شده است. نتایج پژوهش حاکی از آن است که فناوری اطلاعات و ارتباطات را می توان به عنوان ابزاری نیرومند برای ارتقای کیفیت و کارآیی آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار داد. از این رو پرورش و تقویت سواد دیجیتال هم در دانش آموزان و هم در معلمان در جهت بهبود فرآیند یاددهی و یادگیری ضروری به نظر می رسد.
کلمات کلیدی :
سواد دیجیتال، فناوری اطلاعات، آموزش و پرورش
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !